صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دیگو مارادونا در دوران حیاتش در حوزه سیاست نیز بارها به اظهارنظرهای جنجالی پرداخته بود.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، دیگو مارادونا، عصر امروز بر اثر سکته قلبی درگذشت، اما او فقط در زمین فوتبال خبرساز نبود. مارادونا به علت برخی نگرش‌های سیاسی و دوستان سیاستمداری که داشت، بارها به تیتر یک رسانه‌های جهان تبدیل شد.

مارادونا به چپ‌های جهان علاقه ویژه‌ای داشت و به همین خاطر بود که صمیمی ترین دوستش، فیدل کاسترو، رهبر فقید کوبا بود. او در هنگام بیماری در کوبا بستری شد و همین ماجرا زمینه‌ساز رفاقت میان مارادونا و کاسترو شد.


 

علاقه مارادونا به کاسترو به اندازه‌ای بود که بارها در صحبت‌هایش تاکید کرد کاسترو برای او حکم پدر را داشته‌است. او حتی عکس کاسترو را روی پای خود تتو کرده بود.

 

کاسترو تنها رهبری نبود که دل مارادونا را به دست آورد. مارادونا از چاوز نیز بارها حمایت کرد و حتی در دیداری که با او در میرافلورس، کاخ پادشاهی رییس جمهور فقید ونزوئلا داشت، گفت: «من به چاوز ایمان دارم، من چاویستا هستم. هرچه فیدل می‌کند، هرچه چاوز می‌کند، برای من بهترین است.»

چاوز برنامه‌ای تلویزیونی در ونزوئلا داشت و با مردم ونزوئلا ساعات طولانی را در ایام هفته به صورت مستقیم صحبت می‌کرد. دیگو مارادونا مهمان یکی از قسمت‌های این برنامه بود و در آنجا گفت: «من از هر چه از آمریکا می‌آید متنفرم. با تمام توان از آن متنفرم.»

 

علاقه مارادونا به کاسترو و رفیق فقیدش، چگوارا به حدی بود که بارها تتوهای خود از شمایل کاسترو و «چ» را به نمایش گذاشت.



 
 
چندی قبل در اوج بحران سیاسی در ونزوئلا، مارادونا خود را "سرباز" نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور خواند و برای جنگیدن در کنار جنبش‌های چپ‌گرای آمریکای لاتین علیه امپریالیسم جهانی اعلام آمادگی کرد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.