نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

۱۰ جنجال بزرگ زندگی دیگو مارادونا

  • کد خبر: ۵۰۹۴۸
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
۱۰ جنجال بزرگ زندگی دیگو مارادونا
حالا که دو سه روزی از درگذشت ناگهانی مارادونا گذشته، بد نیست به ۱۰ جنجال بزرگ زندگی و دوران حرفه‌ای او بپرذازیم.
به گزارش شهرآرانیوز، در این مطلب سعی کرده ایم به اشتباهات بزرگ زندگی مارادونا بپردازیم.

۱۰. علاقه شدید مارادونا به فرار مالیاتی

در ۷ سال حضورش در تیم ناپولی، مارادونا تقریبا هیچ مالیاتی نپرداخت. مقامات ایتالیایی برآورد کرده‌اند که وی بیش از ۳۷‌میلیون یورو مالیات بدهکار است،، اما ال‌دیه‌گو نظر دیگری داشت: «چرا من باید مالیات بدهم و آن‌ها ندهند وقتی من زندگی‌ام را برای ناپولی دادم؟»‌

۹. مسئله فرزندان

به نظر می‌رسد که فرزند مارادونا‌بودن، حس خوبی داشته باشد؛ اما فرزندان نامشروعش، مارادونا در تمام طول زندگی خود از پذیرفتن آن‌ها خودداری کرد. او در اواخر عمر بالاخره جونیور، فرزند پسر خود را پذیرفت؛ ولی بار‌ها گفته بود: فرزندان مشروع من تنها «دالما» و «جیانینا» هستند. بقیه محصول پول و اشتباهات من هستند.

۸. رؤیای برزیلی مارادونا

در سال‌۲۰۰۸، مارادونا لباس زرد برزیل را پوشیده و شانه‌به‌شانه رونالدو و کاکا، سرود ملی برزیل را خواند. این اتفاق به مذاق آرژانتینی‌ها خوش نیامد، اما به شیوه‌ای به منتقدانش پاسخ داد که تنها از ال‌دیه‌گو بر‌می‌آمد‌: از اینکه پیراهن برزیل را می‌پوشم، خوش‌حالم؛ اما هرگز پیراهن ریورپلاته را نخواهم پوشید.

۷. مشکلات جسمانی و فرار از مرگ

شاید مارادونا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال باشد؛ اما او در تمام زندگی‌اش با کوکایین دست‌به‌گریبان بود. او اولین‌بار زمانی که برای تیم بارسابازی می‌کرد، به مصرف کوکایین روی آورد؛ اما در دوران حضورش در ناپولی بود که به‌طور‌کامل به این ماده مخدر اعتیاد پیدا کرد.

۶. مسئله ناپل

مارادونا در ناپل یک بت بود. اگر ایتالیا و آرژانتین در نیمه‌نهایی جام‌جهانی‌۹۰ به هم برخورد نمی‌کردند، هیچ چیزی نمی‌توانست به این مسئله خدشه وارد کند. این بازی با برنامه‌ریزی عجیب فیفا در ناپل انجام شد که باعث دودستگی شدید بین مردم شهر شد. مارادونا پیش از بازی در اظهار‌نظری جنجالی گفت که ناپل جزو ایتالیا نیست و مردم این شهر از آرژانتین حمایت می‌کنند. پیروزی آرژانتین در این بازی باعث شروع دوران افول او در ناپل شد و همه حواشی زندگی او از‌جمله ارتباطاتش با سران مواد مخدر بعد از این بازی افشا شد.

۵. دست خدا

دست خدا هنوز هم به‌یاد‌ماندنی‌ترین سکانس جام‌جهانی‌۱۹۸۶ است و باعث شد مارادونا در چشم بسیاری از طرف‌داران انگلیس به یک شرور نابخشودنی تبدیل شود. اما آیا دیه‌گو مارادونا اهمیتی می‌داد؟ او در برنامه درباره جنگ فالکلند گفته بود: هر کسی که از یک دزد دزدی کند، یک عفو صدساله دریافت می‌کند.

۴. تیراندازی به روزنامه‌نگاران

قبل از جام‌جهانی‌۹۴ خبرنگارانی که به‌طور‌زنده از محل زندگی‌اش گزارش می‌دادند، خود را زیر شیلنگ‌های آب آن‌سوی دیوار خانه مارادونا دیدند و بعد از آن بود که اوبا تفنگ بادی شروع به تیراندازی به‌سمت آنان کرد. مارادونا به‌خاطر این حمله به حبس تعلیقی محکوم شد.

۳. اخراج از جام‌جهانی‌۹۴

همواره گفته می‌شود که دیه‌گو مارادونا دشمن اصلی خودش بود و جام‌جهانی‌۱۹۹۴ این موضوع را ثابت کرد. بعد از بازی با نیجریه تست افدرین او مثبت اعلام شد و از ادامه تورنمنت محروم گردید. او در واکنش به این تصمیم گفت: آن‌ها مرا از فوتبال بازنشسته کردند. فکر نمی‌کنم که دیگر دنبال انتقام دیگری باشم، قلبم شکسته است.

۲. رقابت نه‌چندان‌دوستانه با «پله»

بحث بر سر اینکه جایزه بهترین فوتبالیست تاریخ فوتبال باید به پله برسد یا مارادونا همچنان ادامه دارد، در‌حالی‌که نام مسی و رونالدو نیز به گل‌آلود‌شدن این آب افزوده است. در جریان مراسم فیفا در سال‌۲۰۰۰، مارادونا بعد از دریافت جایزه‌اش به‌سرعت صحنه را ترک کرد تا مطمئن شود «پله» را نمی‌بیند.

۱. نبرد مرگ‌و‌زندگی در‌برابر اتلتیک‌بیلبائو

آندونی گویکوئتسکا معروف به قصاب بیلبائو بازیکنی بسیار تنومند بود و تکل‌های خشنی می‌زد. در یکی از بازی‌های لالیگا در سال‌۱۹۸۳ در نیوکمپ، گویکو از پشت تکلی بسیار هولناک روی پای دیه‌گو زد و مچ پای او را خرد کرد. چند ماه بعد پیش از شروع فینال کوپا‌دل‌ری بین بارسا و بیلبائو تنش بالا گرفته بود؛ زیرا ادعا شد که گویکو کفشی که با آن پای مارادونا را خرد کرده بود، در یک ویترین شیشه‌ای در خانه‌اش گذاشته است. درنهایت در این مسابقه درگیری شدیدی بین بازیکنان ۲ تیم رخ داد؛ در‌حالی‌که مارادونا بالا‌و‌پایین می‌پرید و به بازیکنان حریف حمله می‌کرد، از جمله ضرباتی انتقام‌جویانه به گویکو.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->