برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

دیگو مارادونا درگذشت + علت مرگ

  • کد خبر: ۵۰۷۹۹
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
  • ۷
دیگو مارادونا درگذشت + علت مرگ
دیگو آرماندو مارادونا در سن شصت سالگی عصر امروز درگذشت.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، دیگو آرماندو مارادونا اسطوره آرژانتینی و یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال به دلیل حمله قلبی در سن ۶۰ سالگی درگذشت.

 


بیشتر بخوانید:

کدام فوتبالیست ایرانی شاگرد مارادونا بود!؟

تفکرات سیاسی مارادونا| زنده باد چپ‌های جهان!

کلیپ ویژه عادل فردوسی پور برای دیگو مارادونا

 

واکنش اهالی فوتبال به درگذشت مارادونا

کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی دنیای فوتبال با انتشار عکسی به همراه مارادونا در اینستاگرام خود نوشت: «امروز من با یک دوست خداحافظی می‌کنم و دنیا با یک نبوغ ابدی وداع می‌کند. یکی از بهترین‌ها، یک شعبده‌باز بی‌نظیر. او خیلی زود رفت، اما میراثی بدون محدودیت و یک جای خالی را برجای گذاشت که هرگز پر نخواهد شد. در آرامش باشی. تو هیچ‌وقت فراموش نمی‌شوی.»

دیگو مارادونا درگذشت + علت مرگ


اکانت توییتری بارسلونا نیز با انتشار عکسی از دیگو مارادونا نوشت: «ممنون برای همه چیز دیگو»


دیگو مارادونا درگذشت + علت مرگ

لیونل مسی که بسیاری او را با مارادونا مقایسه می‌کنند هم با انتشار متنی در اینستاگرام نسبت به درگذشت مارادونا واکنش نشان داد. او نوشت: «یک روز خیلی ناراحت کننده برای تمام آرژانتینی ها و دنیای فوتبال، دیگو این دنیا را ترک کرد اما همچنان با ماست زیرا او جاودانه است، به تمام خانواده و دوستان او تسلیت می گویم. در آرامش بخواب دیگو»


دیگو مارادونا درگذشت + علت مرگ

 

باشگاه ناپولی نیز که موفقیت‌های بسیاری را در دوران حضور مارادونا کسب کرد، با انتشار عکسی از دوران بازی این نابغه فوتبال نوشت: «خداحافظ دیگو؛ برای همیشه»


دیگو مارادونا درگذشت + علت مرگ

در بین فوتبالیست‌های ایرانی، به علی کریمی لقب مارادونای آسیا را دادند. او نیز در پستی اینستاگرامی نسبت به خبر درگذشت دیگو آرماندو مارادونا واکنش نشان داد.

دیگو مارادونا درگذشت + علت مرگ

 

دیگو مارادونا درگذشت + علت مرگ

 

بیوگرافی مارادونا

دیگو آرماندو مارادونا، سرمربی فوتبال و بازیکن فوتبال بازنشستهٔ آرژانتینی بود. مارادونا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال و ستاره دهه هشتاد میلادی به‌شمار می‌رفت و همواره شماری از بازیکنان و مربیان سرشناس، کارشناسان، مجلات تخصصی فوتبال و نیز هواداران این رشته ورزشی، او را برترین بازیکن تمام ادوار فوتبال می‌دانند. در نظرسنجی که از سوی فیفا انجام‌شد، او همراه با پله برنده عنوان برترین بازیکن قرن بیستم میلادی شد. مارادونا تیم ملی آرژانتین را با درخشش خود در جام جهانی ۱۹۸۶ به قهرمانی رساند. استعداد، تکنیک، چابکی، دید قوی، پاس‌های دقیق، مهارت در کنترل توپ و دریبل زنی مهار نشدنی مارادونا باعث شده‌بود تا با وجود قامت کوتاهی که دارد، در فوتبال سرآمد باشد و به او لقب پسر زرین (به اسپانیایی: El Pibe de Oro) را بدهند.

مارادونا در رده ملی ۹۱ بار برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفت و ۳۴ بار گلزنی کرد. او در چهار جام جهانی فوتبال شرکت داشت. مارادونا در یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک هر دو گل پیروزی آرژانتین را در برابر انگلستان که از مدعیان قهرمانی بود، وارد دروازه کرد (۲–۱)، تا آرژانتین در نیمه نهایی و فینال نیز با کارکرد درخشان او برابر بلژیک و آلمان غربی به پیروزی رسیده و قهرمان شود. گل اول مارادونا در این دیدار که توپ را زیرکانه با دست وارد دروازه کرد. این گل بعدها به دست خدا معروف شد، زیرا تبدیل به پایه‌ای برای پیروزی آرژانتین و انتقام مردم این کشور بابت شکست در جنگ‌های مربوط به جزایر فالکند شد.

او ۶۰ متر را با دریبل زدن چهار بازیکن انگلیس و دروازه‌بان این تیم پیمود و گل دوم تیمش را هم به ثمر رساند که بسیاری آن را بهترین گل تاریخ فوتبال می‌دانند. سال ۲۰۰۲ در نظرسنجی فیفا این گل به عنوان «گل قرن» فوتبال برگزیده شد.

 

دیگو مارادونا درگذشت + علت مرگ


رکورددار شکستن قیمت در بازار نقل و انتقالات فوتبال

مارادونا اولین بازیکن در تاریخ فوتبال بود که دو مرتبه رکورد نرخ نقل و انتقالات را در جهان شکست. او اولین بار با بهای ۵ میلیون یورو به بارسلونا در لالیگا و بار دوم با بهای ۶٫۹۵ میلیون یورو به ناپولی در سری آ پیوست. او در دوران حرفه‌ای خود برای تیم‌های آرژانتینوس جونیورز، بوکا جونیورز، بارسلونا، ناپولی و سویا و نیولز اولد بویز به عنوان یک بازی‌ساز توانا، در پست هافبک هجومی بازی کرد. مارادونا در بارسلونا و ناپولی به بیشتر موفقیت‌های باشگاهی‌اش دست یافت.

 

دیگو مارادونا درگذشت + علت مرگ

 

ویدئو گل‌های مارادونا به انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶

 
 

ویدئوی بیوگرافی مارادونا از کودکی تا تبدیل شدن به آقای فوتبال جهان

 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
1
2
خدا کنه دروغ باشه
اهوازی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
1
خدا رحمتش کنه کلی خاطره بود
Seraj
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
3
خدا بیامرزش
حمید جوان بخت
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
2
1
دراستفاده ازمشروبات الکلی ومخدرهانهایت سرپیچی میکرد ولی خدا بیامرزد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
1
خداحافظ اعجوبه
جواد
France
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
1
اگر ایران بود فورا می گفتند سنگوپ از مواد شده . یعنی ابرومندانه مصرف دوز بالا .والله اعلم .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
0
خداحافظ‌اسطوره‌برای‌همیشه.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->