صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استقلال خوزستان و پارس جنوبی جم با پیروزی در هفته دوم لیگ، در صدر جدول لیگ دسته‌اول فوتبال کشور قرار گرفتند.
به گزارش شهرآرانیوز، هفته دوم لیگ دسته‌اول فوتبال ایران عصر دیروز با برگزاری ۷ مسابقه شروع شد. با پایان بازی‌های دیروز، پارس جنوبی جم و استقلال خوزستان در صدر جدول این رقابت‌ها جای گرفتند تا نشان دهند برای بازگشت دوباره به لیگ برتر بی‌تابی می‌کنند. در جم پارس موفق شد با نتیجه ۲‌بر‌۱ از سد رایکای بابل بگذرد و استقلال خوزستان هم با همین نتیجه، خوشه‌طلایی ساوه را از پیش‌رو برداشت.
 
در سایر بازی‌های دیروز مس کرمان که این فصل با هدایت محمدرضا مهاجری برنامه‌های بزرگی در سر دارد، با یک گل شاهین بوشهر را شکست داد و بادران هم با نتیجه مشابه خیبر خرم‌آباد را بدرقه کرد. شهرآورد حساس شمال بین ۲ تیم چوکا و ملوان نیز با پیروزی ۲ بر ۰ انزلی‌چی‌ها همراه بود و آرمان‌گهر با حساب ۱ بر ۰ در خانه قشقایی به برتری رسید. جدال نود ارومیه و گل‌ریحان البرز هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. همچنین جدال تیم‌های استقلال ملاثانی و هوادار لغو شد.

پارس، طاقت دوری از لیگ برتر را ندارد

پارس جنوبی جم که امسال به لیگ دسته‌اول سقوط کرده، استارت مقتدرانه برای بازگشت به لیگ برتر زده است. پارسی‌ها که با هدایت محمد نصرتی پا به لیگ دسته‌اول گذاشته‌اند، بعد از بردی که هفته پیش مقابل آرمان‌گهر در سیرجان کسب کردند، امروز در جم میزبان رایکای بابل بودند که یک برد شیرین دیگر را از آنِ خود کردند. در مسابقه‌ای که از ساعت‌۱۵ دیروز در ورزشگاه تختی جم برگزار شد، پارس جنوبی با نتیجه ۲ بر ۱ حریف شمالی‌اش را شکست داد. برای پارس جم علی عباسی و علی فاتح گل‌زنی کردند و تک‌گل رایکا را علی خسرونژاد به ثمر رساند. با این نتیجه پارس جنوبی به‌واسطه گل زده بیشتر نسبت به استقلال خوزستان، صدرنشین رقابت‌های لیگ‌یک شد تا اسب خود را برای بازگشت به لیگ برتر زین‌شده ببیند.
 
پارسی‌ها که با مدیریت بهرام رضاییان و هدایت مهدی تارتار ۴ سال پیش به لیگ برتر رسیده بودند، حالا درحالی‌که رضاییان بار دیگر مدیریت این تیم را برعهده گرفته است، برای صعود می‌جنگد و شرایط خوبی نیز دارد. این نماینده شایسته لیگ‌یک حالا به‌دنبال ادامه درخشش در رقابت‌ها ست و امید دارد خیلی زود به لیگ برتر برگردد. رایکا بابل نیز با شکست در بازی امروز مقابل پارس جنوبی یک‌امتیازی باقی ماند و در رده پانزدهم جدول رده‌بندی جای گرفت.

پیروزی مس در جنگ مدعیان

شاگردان محمدرضا مهاجری که تنها به صعود می‌اندیشند، در هفته اول مسابقات گلی دیرهنگام را مقابل تیم گل‌ریحان البرز دریافت کردند تا نتیجه خوبی در هفته اول کسب نکرده باشند و به‌همین‌دلیل با انگیزه زیادی برای پیروزی مقابل شاهین بوشهر وارد زمین شدند و در نیمه اول موقعیت‌های زیادی برای گل‌زنی داشتند که البته هیچ‌کدامشان به تور دروازه ایمان صادقی، دروازه‌بان شاهین بوشهر نرسید.
 
با شروع نیمه دوم، اما بالاخره پیمان میری، مهاجم فصل گذشته آلومینیوم اراک، که در نیمه اول هم چند بار روی دروازه شاهین خطرساز شده بود، موفق شد گل اول بازی را برای نارنجی پوشان کرمانی ثبت کند. محمد پورمحمد، بازیکن فصل گذشته مس رفسنجان، با نفوذ از سمت چپ خط دفاعی شاهین بوشهر، ارسال دقیقی برای میری داشت و این بازیکن که قامت بلندی هم ندارد، با یک ضربه سر دروازه شاگردان کمالوند را باز کرد. در ادامه بازی باز هم این مس کرمان بود که نمایش بهتری از شاهین بوشهر داشت و پیش از اینکه در دقیقه‌۸۷ سجاد بیرانوند شوت رمضانی، مهاجم شاهین، را دفع کند، چند موقعیت دیگر هم برای مس از دست رفته بود.
 
آماده‌سازی شاهین شهرداری بوشهر و مس کرمان ۲ رویه کاملا متفاوت داشت. مهاجری خیلی زود به اردوی مس اضافه شد و تمرینات آماده‌سازی را زیر‌نظر گرفت و حالا تیمش با ۴‌امتیاز وضعیت خوبی در جدول پیدا کرده است. در سوی دیگر، اما کمالوند که در روز‌های انتهایی پیش‌فصل و پس از حل مشکلات مالی شاهین به این تیم اضافه شد، حالا از ۲ بازی یک امتیاز کسب کرده است و کار سختی در ادامه رقابت‌ها خواهد داشت.

ملوان، پیروز شهرآورد رشت

ملوان که فصل جدید را با داعیه دستیابی به امتیاز صعود به لیگ برتر آغاز کرده است، افتتاحیه تلخی را مقابل قشقایی شیراز در هفته گذشته پشت‌سر گذاشت و با تک‌گلی که در دقیقه پایانی بازی دریافت کرد، با شکست به کارش پایان داد. ۲ نماینده شکست‌خورده گیلان در هفته اول، این‌بار در استادیوم سردار جنگل برابر یکدیگر قرار گرفتند تا بعد از سال‌ها یکی دیگر از شهرآورد‌های این استان را برگزار کنند. چوکای تالش که در فصل گذشته با فرشاد پیوس بعد از سال‌ها موفق به صعود به لیگ آزادگان شده بود، در این فصل با هادی شکوری و مشکلات بزرگ مالی و مدیریتی کار را دنبال کرده است.
 
آن‌ها که هفته گذشته در تهران و مقابل خیبر شکست یک‌طرفه‌ای را پشت‌سر گذاشته بودند، این‌بار امیدوار به کسب نتیجه مقابل ملوان بودند؛ اما خیلی زود تسلیم نمایش هجومی حریف شدند. شاگردان مازیار زارع از همان دقایق ابتدایی با در‌اختیار‌گرفتن بازی در زمین چمن مصنوعی استادیوم سردار جنگل و زیر بارش شدید باران، حریف را به لاک دفاعی بردند و البته خیلی زود به نتیجه دست یافتند. میعاد یزدانی در دقیقه‌۲۰ موفق شد اولین گل بازی را برای نام انزلی‌چی‌ها بزند و در ادامه نیز محمد مهری، دیگر مهاجم ملوان، گل دوم را برای این تیم به ثبت رساند.
 
در نیمه دوم هادی شکوری با تغییراتی که در تیمش داشت، به‌دنبال تغییر نتیجه بود؛ اما شاگردان او باوجود فشاری که روی دروازه مبین عشایر و دفاع حریف شکل دادند، نتوانستند به نتیجه لازم دست یابند. رضا اعتمادی، مهاجم باتجربه و کارکشته چوکا، آخرین حربه حریف برای دستیابی به گل بود که این بازیکن سابقه‌دار در جمع چوکایی‌ها نیز باوجود تلاشی که در دقایق پایانی بازی داشت، با از‌دست‌دادن یک موقعیت ایده‌آل نتوانست دروازه ملوان را باز کند و چوکا دومین شکست خود را متحمل شد و با دریافت ۵ گل در ۲ بازی و بدون امتیاز به قعر جدول لیگ آزادگان چسبید.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.