صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تصویب مرمت مشارکتی آب انبار بزرگ قطب‌الدین بندازبک

  • کد خبر: ۵۱۹۷
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رشتخوار گفت: مرمت مشارکتی آب انبار بزرگ قطب الدین روستای بندازبک این شهرستان تصویب شد.

به گزارش شهرآرانیوز، کاظم کامیاب افزود: پانزدهمین جلسه انجمن میراث فرهنگی روستایی در سال ۹۸ در محل دهیاری روستای بند ازبک برگزار شد.
وی ادامه داد: هدف از تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی، جلب مشارکت، همکاری و همیاری، حفاظت، پژوهش، آموزش و پیشگیری از وقوع جرم علیه میراث فرهنگی است.
کامیاب اظهار کرد: هدف اصلی تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی، ایجاد زمینه برای حمایت از میراث‌فرهنگی توسط افرادی است که در روستا و بخش خود مسئولیت و جایگاه خاصی دارند.
وی افزود: در این جلسه اقدامات انجام شده در خصوص ثبت محوطه تاریخی بندازبک در فهرست آثار ملی، خانه اربابی و ایجاد اقامتگاه بوم گردی درمحل خانه اربابی بررسی شد.
وی گفت:مقرر شد در سال جاری مرمت و بازسازی آب انبار بزرگ قطب الدین با مشارکت انجمن میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روستای بندازبک آغاز شود.
آب انبار بزرگ قطب الدین بندازبک ۱۶ متر ارتفاع و حدود ۱۵۰ متر مربع مساحت و در جوار ۲ آب انبار دیگر در غرب روستای بندازبک قرار گرفته و پرونده آن جهت ثبت در فهرست آثار ملی در دست اقدام است.
گفتنی است: شهرستان رشتخوار دارای ۲۷۰ اثر تاریخی و گردشگری است که تاکنون ۲۱ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و ۱۲ اثر دیگر آن در حال ثبت است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.