صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی وزارت خارجه چین بازگشت فوری بدون شرط آمریکا به برجام و همچنین تداوم پایبندیش از جمله برداشتن تمامی تحریم‌ها را خواستار شد. او همچنین پیشنهاد گفت‌وگوهای چندجانبه‌ در خاورمیانه و خلیج فارس را به طرفین داده است تا نگرانی‌های خود را از طریق رایزنی حل کرده و به اجماعی جدید بر سر حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای برسند.

به گزارش شهرآرانیوز، هوا چون‌یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: شرایط حال حاضر توافق هسته‌ای بسیار حساس و پیچیده است. بدون توجه به چگونگی جلو رفتن شرایط، چین باور دارد که حفظ و اجرای برجام باید پیش‌شرط هرگونه راه حل سیاسی یا دیپلماتیکی برای مسئله هسته‌ای ایران باشد. امیدواریم که همه آرامش خود را حفظ کرده و خویشتن‌داری از خود نشان دهند، برای حفظ برجام به اجماع برسند و به دنبال بازگشت فوری بدون شرط آمریکا به این توافق و همچنین تداوم پایبندیش - از جمله برداشتن تمامی تحریم‌ها - باشند.

وی در ادامه گفت: مشخصا برجام پاسخی برای تمام مشکلات امنیتی در منطقه نیست. چین پیشنهاد تثبیت صحن گفت‌وگوهای چندجانبه‌ای در خاورمیانه و ''خلیج'' را به طرفین داده است تا نگرانی‌های خود را از طریق رایزنی حل کرده و به اجماعی جدید بر سر حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای برسند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.