صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اروپا به ‌دنبال احیای برجام

  • کد خبر: ۵۱۴۳۶
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
اروپا به ‌دنبال احیای برجام
چند دیپلمات بلندپایه اروپایی با انتشار بیانیه‌ای مطرح کرده‌اند که فرانسه، آلمان و بریتانیا باید به‌دنبال طراحی نقشه‌ راهی سریع برای کشاندن ایران و دولت جدید بایدن در آمریکا به پای میز مذاکره و احیای توافق هسته‌ای ایران باشند.
هدی جاودانی | شهرآرانیوز؛ این افراد هشدار داده‌اند درصورتی‌که این سه کشور روی بیانیه‌ای مشترک درباره توافق هسته‌ای ایران اجماع نکنند و حدود تعهدات دو طرف ایرانی و آمریکا را تعیین نکنند، این خطر وجود دارد که با به‌قدرت‌رسیدن بایدن، تنش‌های میان ایران و آمریکا شدت پیدا کند.

این بیانیه توسط معاونت سابق امور خاورمیانه بریتانیا، نخست‌وزیر سابق سوئد، سفیر سابق آلمان در آمریکا، سفیر سابق فرانسه در آمریکا، دبیر کل سابق ناتو و وزیر امور خارجه سابق لهستان امضا شده است. بر‌اساس این بیانیه، اروپایی‌ها، با روی‌کار‌آمدن بایدن و به‌دنبال ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران، نگران شدت‌گرفتن تنش‌ها میان ایران و آمریکا و درنتیجه خواستار احیای فوری توافق هسته‌ای هستند.

روز دوشنبه اعلام شد که باقی امضاکنندگان احیای توافق هسته‌ای، فرانسه، آلمان، بریتانیا، روسیه، ایران و چین، طی اجلاسی مشترک، ۱۶‌دسامبر در وین یکدیگر را ملاقات و درباره چگونگی احیای توافق گفتگو خواهند کرد. این دیپلمات‌ها امیدوارند که نقشه راه مدنظرشان، و نقش اروپا در مقام میانجیگر، به برطرف‌کردن موانع موجود بر سر راه مذاکره کمک کند.

در این بیانیه همچنین ذکر شده است که سه کشور فرانسه، آلمان و بریتانیا، موسوم به کشور‌های ای-۳، ابتدا دولت بایدن را فرامی‌خوانند، در‌صورت پذیرش، درنهایت نوبت به ایران و آمریکا می‌رسد تا برای همکاری قدم بردارند. کشور‌های ای-۳ باید جلسه مشترک خود با آمریکا را پیش از ۲۰‌ژانویه، تاریخ تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، برگزار کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->