تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است
سرخط خبرها

گروه ۷۷ و چین: تحریم‌ها علیه ایران باید فورا لغو شود

  • کد خبر: ۴۹۶۴۸
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
گروه ۷۷ و چین: تحریم‌ها علیه ایران باید فورا لغو شود
وزرای گروه هفتاد و هفت بعلاوه چین مجدد طی بیانیه‌ای بر رد تحمیل تحریم‌های یکجانبه اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران که تاثیرات منفی بر روی توسعه و رفاه مردم این کشور دارد تاکید می‌کنند و در این خصوص، رفع فوری این تحریم‌ها را خواستار هستند

به گزارش شهرآرانیوز، کشور‌های عضو گروه هفتاد و هفت بعلاوه چین در بیانیه سالانه‌ی خود لغو فوری تحریم‌های یکجانبه اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را خواستار شدند.

کشور‌های عضو گروه هفتاد و هفت بعلاوه چین در بیانیه سالانه‌ی خود که در اجلاس وزرای خارجه این گروه در نیویورک به تصویب رسید، لغو فوری تحریم‌های یکجانبه اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را خواستار شدند.

در این بیانیه تصریح شده است: "وزرای گروه هفتاد و هفت بعلاوه چین مجدد بر رد تحمیل تحریم‌های یکجانبه اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران که تاثیرات منفی بر روی توسعه و رفاه مردم این کشور دارد تاکید می‌کنند و در این خصوص، رفع فوری این تحریم‌ها را خواستار هستند."

در بند دیگری از این بیانیه درخصوص برجام تصریح شده است: "وزرای گروه هفتاد و هفت بعلاوه چین، مجددا بر اهمیت حمایت و تقویت چندجانبه گرایی تاکید می‌کنند و در این خصوص اعلام می‌دارند که برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و سایر طرف‌ها، نمونه‌ای محکم از اقدام چندجانبه‌ی موفق برای حل مسائل جهانی است. همچنین تاکید می‌شود که چنین مدلی را می‌توان نمونه‌ای واقعی برای تسریع در دستیابی به توسعه پایدار از جمله از طریق تقویت همکاری‌های بین‌المللی مبتنی بر تقویت ابزار‌های اجرایی دانست".

هنگام تصویب این بیانیه، سفیر عربستان در سازمان ملل ضمن اعتراض به درج موضوع برجام در بیانیه وزرای گروه اظهار داشت بحث برجام در واقع یک بیانیه سیاسی توسط ایران است که چند سال قبل به ناحق در بیانیه وزرای گروه تزریق شده است و بنابراین لزومی ندارد که چنین تاییدی توسط وزرای گروه، ادامه پیدا کند. وی ادعا کرد: پاراگراف مربوط به برجام در بیانیه سال جاری منعکس کننده واقعیات موجود نیست و با خروج آمریکا از برجام، این برنامه شکست خورده است؛ بنابراین بند مزبور، واقعیات را منعکس نکرده و لازم است از متن بیانیه حذف شود.

در پاسخ به اظهارات نامبرده، علی حاجیلاری نماینده کشورمان گفت: "من تعجب می‌کنم از اینکه سفیر عربستان ادعا دارد پاراگراف مربوط به برجام با فشار ایران در متن بیانیه وزرا تزریق شده است. هنگامی که این پاراگراف، به قول شما در حال تزریق در بیانیه بود شما حضور داشتید و هیچ اعتراضی نکردید. این درحالیست که حتی وقتی کودکی را برای تزریق به مطب پزشک می‌برند، این کودک گریه و اعتراض می‌کند! این درحالیست که عربستان در هنگام این به اصطلاح تزریق حضور داشته و هیچ اعتراضی هم نسبت به آن نکرده و بنابراین ادعای تزریق پاراگراف به متن بیانیه، بیشتر به شوخی شباهت دارد. ضمن اینکه ادعای بی‌اساس عربستان مبنی بر عدم ارتباط موضوع با بیانیه وزرای گروه به نوعی توهین به همه وزرای محترم امور خارجه‌ گروه است. یعنی شما معتقدید نزدیک به ۱۴۰ وزیر امور خارجه تشخیص ندادند که موضوع به بیانیه وزرا ارتباط ندارد و تنها عربستان تشخیص داده؟ "

حاجیلاری دیپلمات کشورمان در سازمان ملل با واکنش به اظهارات سفیر عربستان مبنی بر لزوم درج واقعیات در بیانیه وزرای گروه، تاکید کرد: "این عربستان نیست که تعیین می‌کند واقعیات موجود چیست و تجربه هم نشان داده که عربستان تعریف دیگری از واقعیت دارد و اصولا واقعیات از دیدگاه عربستان و آمریکا با واقعیات از دید جامعه‌ی بین‌المللی متفاوت است. تعیین وضعیت برجام برعهده اعضای آن است و دیدیم که یک ماه قبل، اعضای شورای امنیت تلاش مبتنی بر سوء‌نیت آمریکا برای همراه کردن جامعه جهانی در این خصوص را ناکام گذاشتند".

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->