صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هوای مشهد برای دومین روز پیاپی آلوده است

  • کد خبر: ۵۷۹۳۱
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در کلانشهر مشهد با میانگین ۱۰۴ ای.کیو.آی برای دومین روز پیاپی در وضعیت هشدار و آلوده قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در کلانشهر مشهد با میانگین ۱۰۴ ای.کیو.آی برای دومین روز پیاپی در وضعیت هشدار و آلوده قرار دارد.

تورج همتی افزود: کیفیت هوا هم اکنون در ۱۷ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در سطح شهر نشانگر هوای آلوده در وضعیت هشدار و در ۶ ایستگاه دیگر این شهر در وضعیت سالم قرار دارد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی افراد دارای بیماریهای قلبی، تنفسی، سالمندان، زنان باردار و کودکان تا زمان بهبود کیفیت هوا از رفت و آمد در مناطق آلوده خودداری کنند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش مؤثر خود را در بهبود وضعیت هوای این شهر ایفا کنند. 

قرارداشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

قرارداشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

همچنین قرارداشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ نیز حالت بحرانی را نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.