صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نقد اصولگرایانه بر رفتار نمایندگان اصولگرا

  • کد خبر: ۵۸۸۴۵
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
دیدگاه‌های ۲ چهره اصولگرا درباره جمع‌آوری امضا از نمایندگان با موضوع انتخابات ۱۴۰۰
به گزارش شهرآرانیوز؛ انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برای هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب در کشور اهمیت ویژه‌ای دارد و آن‌ها برای توفیق در این رقابت می‌خواهند همه ظرفیت‌های خود را فعال کنند؛ در این‌بین جمعی از نمایندگان مجلس می‌خواهند در نامه‌ای رسمی به چهره‌های اصولگرا برای نامزدی در انتخابات از آن‌ها دعوت کنند. این خبر در‌حالی طی روز‌های گذشته در برخی رسانه‌ها منتشر شد که برخی از نمایندگان در‌حال جمع‌آوری امضا در این راستا هستند. این امر با واکنش‌ها و انتقاداتی در فضای مجازی و رسانه‌ای همراه شده؛ با‌این‌حال به نظر می‌رسد موجب تغییری در رویه نمایندگان نشده است.
 
گویی این ماجرا همچنان ادامه دارد و جمع‌کنندگان امضا تا شمارشان به ۲۰۰ نرسد، رضایت نمی‌دهند. درنتیجه شاهدیم بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان سیاسی حتی از میان جبهه اصولگرایان به طور مدام به وکلای ملت تذکر می‌دهند و خواستار آن هستند که تا دیر نشده، از این بدعت‌گذاری و تبدیل‌کردن پارلمان به یک ابزار انتخاباتی دست بردارند.


نمایندگان فقط به وظایف نمایندگی خود بپردازند

ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل حزب ایران‌زمین، در گفتگو با «نامه‌نیوز» در نقد جمع آوری امضا از‌سوی نمایندگان مجلس برای دعوت از دو چهره اصولگرا برای نامزدی گفت: «به اعتقاد من این اقدام به همان میزانی بد است که نامه نوشتن و درخواست حضور‌نیافتن یک شخص دیگر در عرصه رقابت انتخاباتی. ما قبل از هر اقدامی باید درباره واکنش‌ها و پیامد‌های آن فکر کنیم.
 
امروز بیش از هر زمانی انتظار می‌رود که نمایندگان مجلس به وظایف حوزه نمایندگی خود بپردازند و با این قبیل اقدامات، از آن غفلت نکنند. به عقلای مجلس نیز توصیه می‌کنم که به این مهم دقت داشته و مراقبت کنند تا مجلس یازدهم بدعت گذار چنین رویه‌ای که مایه جا‌ماندن از انجام وظایف نمایندگی و اجحاف در حق مردم و کشور است نشود؛ زیرا به اعتقاد من نه مردم از این رویه راضی خواهند بود و نه رهبری.»‌


تحدید وظایف نظارتی نمایندگان

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا، نیز درباره پیامد‌های نامه حمایت جمعی از نمایندگان برای نامزدی برخی چهره‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال‌۱۴۰۰ به «نامه‌نیوز» گفت: «این مسئله یک علقه گروهی ایجاد می‌کند که بعد‌ها دست نمایندگان را در حوزه نظارت می‌بندد، چون هر‌گاه نقد کنند، پاسخ می‌شنوند «خودتان این رئیس‌جمهور را آوردید، پس چه می‌گویید؟»
 
صدور چنین نامه‌ای کار سنجیده‌ای نیست؛ چون وقتی قشر شایان‌توجهی از نمایندگان از شخصیتی دعوت می‌کنند، به این معنا خواهد بود که آن‌ها دارای تعلقات گروهی هستند. این تعلقات گروهی مانع از اجرای مسئولیت‌های نمایندگی به‌طور مؤثر خواهد بود. در‌واقع اثر بازدارندگی دارد.» وی افزود: «این نوع رفتار‌های سیاسی خودش به نظر من مردود است و موجب می‌شود که آدم‌ها به‌سمت کم‌کاری و عدم تحرک بروند، چون آن‌ها می‌گویند «ما هر کاری کنیم انگ می‌خوریم که کارمان انتخاباتی است، پس کاری نکنیم»؛ این به زیان مردم است.»
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.