اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند؟ نتیجه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری ۱۴۰۳ کی اعلام خواهد شد؟ مخبر: جمهوری اسلامی ایران مخالف تحریم‌های یک‌جانبه ظالمانه در حوزه انرژی است + فیلم و عکس
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

با اصلاح نمایندگان؛

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ارائه برنامه مکتوب در زمان ثبت‌نام معاف شدند

  • کد خبر: ۵۳۹۴۳
  • ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ارائه برنامه مکتوب در زمان ثبت‌نام معاف شدند
نمایندگان مجلس ماده‌ای از طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را حذف کردند که در آن داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری موظف به ارائه‌ برنامه در زمان ثبت نام می‌شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز ، در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در توضیح پیشنهادش برای حذف ماده ۵ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در این ماده آمده که داوطلبان در زمان ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری برنامه ارائه دهند که این کار در زمان ثبت نام لزومی ندارد.

 

وی توضیح داد: بعد از تایید صلاحیت داوطلبان، شورای نگهبان از کاندیداها برنامه می‌خواهد و در طول مبارزات انتخاباتی نیز کاندیداها باید به افکار عمومی و صدا و سیما برنامه‌هایشان را ارائه دهند، لذا ارائه برنامه در زمان ثبت نام مناسب نیست.

 

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، به عنوان مخالف حذف این ماده از طرح گفت: ارائه‌ی برنامه ابتدایی در زمان ثبت نام باعث می‌شود که هر کسی در انتخابات نخواهد ثبت نام کند و یک سنجشی برای سنجیدن شخص محسوب می‌شود این محدودیت لحاظ شده منطقی است.

 

کمال علیپور نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، به عنوان موافق حذف این ماده از طرح اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در مواد ۱، ۲ و ۳ این طرح شرایط احراز کاندیداهای ریاست جمهوری را مشخص کرده است پس این بند مازاد بوده و هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد.

 

احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که باید برنامه شفاف ارائه شود اما این ربطی به زمان ثبت نام ندارد.

 

محمدجواد کولیوند معاون پارلمانی وزیر کشور نیز گفت: وزارت کشور در زمان ثبت نام فقط می‌تواند برنامه را گرفته و به شورای نگهبان بدهد، لذا باید بعد از تایید صلاحیت‌ها برنامه ارائه شود.

 

در ماده ۵ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری آمده بود: در راستای احراز شرایط مقرر در اصل ۱۱۵ قانون اساسی و نیز توانایی اجرای اصل ۱۳۴ قانون اساسی مبنی بر مسئولیت رئیس جمهور در تعیین برنامه و خط مشی دولت، داوطلبان ریاست‌ جمهوری موظفند به هنگام ثبت‌نام، برنامه مکتوب خود را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ارائه نمایند. برنامه مزبور باید به‌نحوی تنظیم شود که از لحاظ کمی و کیفی قابل ارزیابی باشد.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->