همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها!
سرخط خبرها
با اصلاح نمایندگان؛

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ارائه برنامه مکتوب در زمان ثبت‌نام معاف شدند

  • کد خبر: ۵۳۹۴۳
  • ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ارائه برنامه مکتوب در زمان ثبت‌نام معاف شدند
نمایندگان مجلس ماده‌ای از طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را حذف کردند که در آن داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری موظف به ارائه‌ برنامه در زمان ثبت نام می‌شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز ، در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در توضیح پیشنهادش برای حذف ماده ۵ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در این ماده آمده که داوطلبان در زمان ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری برنامه ارائه دهند که این کار در زمان ثبت نام لزومی ندارد.

 

وی توضیح داد: بعد از تایید صلاحیت داوطلبان، شورای نگهبان از کاندیداها برنامه می‌خواهد و در طول مبارزات انتخاباتی نیز کاندیداها باید به افکار عمومی و صدا و سیما برنامه‌هایشان را ارائه دهند، لذا ارائه برنامه در زمان ثبت نام مناسب نیست.

 

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، به عنوان مخالف حذف این ماده از طرح گفت: ارائه‌ی برنامه ابتدایی در زمان ثبت نام باعث می‌شود که هر کسی در انتخابات نخواهد ثبت نام کند و یک سنجشی برای سنجیدن شخص محسوب می‌شود این محدودیت لحاظ شده منطقی است.

 

کمال علیپور نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، به عنوان موافق حذف این ماده از طرح اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در مواد ۱، ۲ و ۳ این طرح شرایط احراز کاندیداهای ریاست جمهوری را مشخص کرده است پس این بند مازاد بوده و هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد.

 

احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که باید برنامه شفاف ارائه شود اما این ربطی به زمان ثبت نام ندارد.

 

محمدجواد کولیوند معاون پارلمانی وزیر کشور نیز گفت: وزارت کشور در زمان ثبت نام فقط می‌تواند برنامه را گرفته و به شورای نگهبان بدهد، لذا باید بعد از تایید صلاحیت‌ها برنامه ارائه شود.

 

در ماده ۵ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری آمده بود: در راستای احراز شرایط مقرر در اصل ۱۱۵ قانون اساسی و نیز توانایی اجرای اصل ۱۳۴ قانون اساسی مبنی بر مسئولیت رئیس جمهور در تعیین برنامه و خط مشی دولت، داوطلبان ریاست‌ جمهوری موظفند به هنگام ثبت‌نام، برنامه مکتوب خود را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ارائه نمایند. برنامه مزبور باید به‌نحوی تنظیم شود که از لحاظ کمی و کیفی قابل ارزیابی باشد.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->