صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همدلی مردم را هدفمند کنیم

  • کد خبر: ۵۹۱۸
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵
در گفتگو با ۲ عضو شورای اجتماعی محله گاز بیان شد

مغربی - محله گاز از محلات قدیمی منطقه ماست. این محدوده را عموم مردم با بنگاه‌ها و تعمیرگاه‌های خودرو به خاطر می‌آورند. حضور این 2 صنف باعث رونق اقتصادی مشاغل متعددی در بخش خودرو شده است. هرچند نباید بخش مسکونی محله و نیازهای ساکنان آن را فراموش کرد. با گشت‌وگذاری در کوچه‌پس‌کوچه‌های محله با مشکلاتی مواجه می‌شویم که در عموم مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای مشاهده می‌شود.

 

متأسفانه هنوز بعضی از کوچه‌های این حوالی با بوی نامطبوعی روبه‌رو است که از رهاسازی فاضلاب خانگی به وجود می‌آید. پیاده‌روها چندان هموار نیست. معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر کمابیش در بعضی از کوچه‌پس‌کوچه‌های محله به چشم می‌خورند. کماکان محله با کمبود پارک و فضای سبز مواجه است و فضای بازی برای کودکان محدود است.
پیرو بیان مشکلات محله‌های مختلف و گفت‌وگو با اعضای شورای اجتماعی محله‌ها این شماره محله گاز را برگزیدیم. محور بحثمان بعد از معرفی و آشنایی با اعضا شورای محله، یافتن راهکارهایی برای رفع مشکلات محله است.


از آسفالت تا اخلاق؛ مسائل متعدد است
علی پاک‌دل، از اعضای شورای اجتماعی محله گاز، که در روابط عمومی باغ گیاه‌شناسی فعالیت دارد، انگیزه‌اش از مشارکت در شورای اجتماعی را نیاز محله‌اش می‌داند. او در ابتدای گفت‌وگو می‌گوید: ما در شورای اجتماعی، مشکلات محلی که کمتر در تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای و شهری در نظر گرفته شده، شناسایی و به مسئولان منتقل می‌کنیم.او در ادامه به مشکلات محله گاز اشاره می‌کند و می‌گوید: آسفالت معابر محله قدیمی است، بسیاری از شرکت‌های خدماتی حفاری کرده‌اند اما به صورت نامناسبی لکه‌گیری انجام شده است همچنین سطح پیاده‌روها یکسان نیست و افراد معلول و سالمندان بدون کمک به تردد در سطح پیاده‌روها قادر نیستند.


فضای سبز نداریم
عضو شورای اجتماعی محله گاز در ادامه به مشکل دیگر محله خود اشاره می‌کند و می‌گوید: متأسفانه محله گاز با این وسعتی که دارد فضای سبز ندارد! عموم شهروندان باید مسیر طولانی را طی کنند و خودشان را به بوستان‌های شهر برسانند.
وی در پایان گفته‌هایش درباره بافت فرهنگی محله گاز می‌گوید: این محله از لحاظ فرهنگی آبرومند است بسیاری از نخبگان علمی، فرهنگی و... در همین محله ساکن هستند و افرادی که شغل‌های غیراخلاقی دارند نباید در بعضی مسیرهای منطقه حضور داشته باشند. باید در این بخش از توانمندی پایگاه‌های بسیج کمک بگیریم و این ناهنجاری را از بین ببریم. باید از اتحاد و همدلی مردم بهره برد تا با هدفمندسازی آن به نتایج بهتری دست یافت.
محمدرضا چاوک، دیگر عضو شورای اجتماعی محله گاز، حرف‌هایش درباره کمبود فضای سبز، رهاسازی فاضلاب خانگی، آسفالت و پیاده‌روهای نامناسب با علی پاکدل مشترک است. او مشکلات محله را فهرست کرده است و یکی پس از دیگری می‌خواند.
چاوک در ابتدا به فضای بصری محله اشاره می‌کند و می‌گوید: فاصله محله گاز تا حرم مطهر بسیار کم است از طرفی زائران زیادی در این محله اقامت و رفت و آمد دارند متأسفانه از سوی شهرداری و دیگر نهادها اقدامی برای زیباسازی کوچه‌ها و خیابان‌ها انجام نشده است و می‌طلبد از سوی دبیرخانه شورای اجتماعی پیگیر حل این مشکل باشیم.وی در ادامه کمبود روشنایی معابر را از مشکلات دیگر محله می‌داند و در همین‌باره می‌گوید: در محله نقاط کوری وجود دارد و این مکان‌ها به محل امنی برای سارقان تبدیل شده است از شرکت برق برای تأمین روشنایی معابر درخواست همکاری داریم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.