صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فقط ۱۰ مگاوات برق به افغانستان صادر می‌شود

  • کد خبر: ۵۹۴۱۳
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: صادرات برق به کشور افغانستان خیلی محدود از طریق شبکه‌های فشار متوسط در حال انجام است؛ و در حال حاضر ما حدود ۱۰ مگاوات صادرات برق به کشور افغانستان داریم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: صادرات برق به کشور افغانستان خیلی محدود از طریق شبکه‌های فشار متوسط در حال انجام است؛ و در حال حاضر ما حدود ۱۰ مگاوات صادرات برق به کشور افغانستان داریم و امیدواریم با مهیا شدن شرایط و خطوط انتقال با توجه به انفجار هفته گذشته صادرات برق مجدد انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: ما اعلام آمادگی کرده‌ایم تا اگر نیاز به کمک است، مهندسان و پیمانکاران ایرانی در اولین فرصت این شرایط را به حال قبل برگردانند.

 

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: این اتفاق، چون در خاک افغانستان اتفاق افتاده است، مسئول تعمیر و جبران خسارت ما نیستیم و به محض اعلام نیاز حتما همکاری لازم صورت می‌گیرد.

 

این مقام مسئول در پایان گفت: روند صدور برق به این کشور بر اساس قرارداد‌های فی ما بین پس از بازسازی شبکه‌های آسیب دیده، انجام می‌شود.

 

این درحالی است که هفته گذشته گمرک اسلام قلعه در مجاورت مرز ایران و افغانستان دچار آتش سوزی شد. حجم بالای آتش به تاسیسات انتقال برق در خاک افغانستان آسیب زده و همین موضوع صادرات برق ایران به این کشور را با مشکل روبرو کرده است.

 

منبع: برق نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.