سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: می‌رویم که کویت را شکست دهیم پخش زنده بازی افغانستان و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (یک اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است
سرخط خبرها

هرات و خراسان رضوی در مسیر توسعه همکاری‌ها

  • کد خبر: ۵۵۰۵۶
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
هرات و خراسان رضوی در مسیر توسعه همکاری‌ها
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست کمیته مشترک اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات افغانستان از توسعه همکاری‌ها بین هرات و خراسان رضوی خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی روز چهارشنبه در این نشست که در محل هتل پردیسان مشهد با حضور معاون والی هرات برگزار شد افزود: یکی از مهمترین موضوعات مذاکرات طرفین در چهارمین نشست کمیته مشترک اقتصادی این استان و هرات رفع مشکلات مرز دوغارون و ارایه بهتر خدمات به بازرگانان است و روند اصلاح خدمات در این مرز از چندی قبل از سوی خراسان رضوی آغاز شده است.

 

علی رسولیان افزود: در نخستین اقدام به منظور افزایش ورود و خروج کامیونهای صادراتی و ترانزیتی، ساعات کاری در مرز به مدت پنج ساعت افزایش یافت.

 

وی اضافه کرد: ایجاد توقفگاه خودرو و اماکن بهتر برای استقرار مسافران و کامیون‌داران و توسعه و تسهیل خدمات در مرز از دیگر اقدامات پیشرو خراسان رضوی برای بهبود وضعیت دوغارون است و امیدواریم بتوان ورود و خروج کامیونها در این مرز را روزانه به هزار دستگاه افزایش داد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اظهار خرسندی نسبت به برگزاری چهارمین نشست کمیته مشترک اقتصادی این استان با ولایت هرات افغانستان گفت: امید است مذاکرات مقامات و فعالان بخش خصوصی طرفین در قالب کمیته‌های مشترک این نشست منتج به اقدامات عملیاتی و توسعه روابط اقتصادی و تجاری شود.

 

رسولیان افزود: سوابق فرهنگی و دینی ۲ کشور افغانستان و ایران به ویژه خراسان رضوی و هرات نشان می‌دهد که سطح همکاری ۲ کشور می‌تواند بیش از آنچه هست گسترش یابد.

 

وی با ابراز خرسندی نسبت به پیشبرد روند دموکراسی در افغانستان طی سالهای گذشته ادامه داد: از همه اقدامات دولت افغانستان در جهت روند دموکراسی حمایت می‌کنیم و امیدواریم شرایط آن کشور بهبود یابد و هیچ مانعی در مسیر روابط ۲ کشور به ویژه خراسان رضوی و هرات به وجود نیاید و عزم مقامات این ۲ کشور نیز بر این مهم استوار است.

 

معاون استاندار خراسان رضوی افتتاح راه آهن خواف – هرات را یک رویداد مهم اقتصادی بین ۲ کشور دانست و افزود: افتتاح این خط ریلی سطح مبادلات تجاری ۲ کشور را افزایش داده و افغانستان را به مسیر تبادل کالا در آسیای میانه تبدیل خواهد کرد.

 

رسولیان افزود: باید روابط خراسان رضوی و هرات در همه حوزه‌های تجاری، گمرکی، تولیدی، سرمایه‌گذاری، انرژی، حمل و نقل، فرهنگی و گردشگری توسعه یابد.

 

وی با بیان این که نمایشگاه اختصاصی کالاهای جمهوری اسلامی ایران با محوریت خراسان رضوی بهمن ماه در هرات برگزار می‌شود اضافه کرد: برپایی این نمایشگاه می‌تواند سطح مبادلات کالایی و همکاری شرکتهای بازرگانی ۲ کشور را افزایش دهد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی همکاری‌های مشترک خراسان رضوی و هرات در حوزه سرمایه‌گذاری را بسیار مهم دانست و گفت: افغانستان ظرفیتهای اقتصادی زیادی دارد و برای بهره گیری از این ظرفیتها در تلاش برای توسعه سرمایه گذاری در این کشور هستیم تا ارتباطات تجاری ۲ کشور فقط ختم به صادرات ایران به افغانستان نشود.

 

رسولیان توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی به ویژه گاز سی.ان.جی را از دیگر اهداف این استان در توسعه روابط با افغانستان ذکر و بیان کرد: در پی ایجاد پایانه انرژی در دوغارون هستیم تا از طریق خط لوله محدود بین ۲ کشور تا اسلام قلعه، صادرات فرآورده نفتی را افزایش و هزینه‌های حمل و نقل را کاهش دهیم.

 

وی اضافه کرد: هم اینک صادرات برق از خراسان رضوی از طریق خط ۱۳۲ کیلوولت انتقال برق به افغانستان در حال انجام است که به زودی این خط صادراتی به ۵۰۰ کیلوولت ارتقا خواهد یافت.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی شرکتهای خراسان رضوی از دیگر ظرفیت‌هایی است که می‌تواند روابط اقتصادی کشور را توسعه دهد در مقابل در تلاش هستیم به جای واردات محصولات کشاورزی از کشورهای دیگر، نیازهای استان در این بخش را از طریق واردات محصولات کشاورزی افغانستان تامین کنیم که این مهم از طریق توسعه کشت فراسرزمینی دنبال می‌شود.

 

رسولیان توسعه ترانزیت کالا از مرز دوغارون از طریق سرمایه‌گذاری در مزار شریف، همکاری مشترک معدنی از طریق حمل و نقل ریلی مواد معدنی سنگ آهن خراسان رضوی را از دیگر زمینه‌های توسعه همکاری اقتصادی ۲ طرف ذکر کرد و ادامه داد: یکی از بزرگترین ذخایر سنگ آهن کشور در خواف خراسان رضوی قرار دارد و تاکنون ۳۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای گندله سازی و کنسانتره در این شهرستان انجام گرفته است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که توافقات چهارمین نشست کمیته مشترک اقتصادی خراسان رضوی و هرات از طریق تشکیل کمیته پیگیری هر ۲ هفته در مرز به جد دنبال شود و اقدامات لازم برای عملیاتی شدن آن انجام گیرد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->