صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اجرای رتبه‌بندی به عنوان یکی از مهمترین خواسته معلمان در سال ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟! علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش این مسئله را توضیح می‌دهد.
به گزارش شهرآرانیوز، آنگونه که مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند «رتبه‌بندی معلمان» در مراحل پایانی خود قرار داشته و پس از تصویب در دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

با تحقق این موضوع، سرانجام پس از سال‌ها انتظار و اجرای طرح‌های مختلف به نام رتبه‌بندی، این طرح با تصویب در مجلس به قانون تبدیل خواهد شد تا فرهنگیان براساس صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای در رتبه‌های یک تا ۵ تقسیم شده و براساس آن از مزایای مالی بهره‌مند شوند.

رتبه‌بندی از آن جهت حائز اهمیت است که هدف اصلی آن، افزایش کیفیت در نظام آموزشی است و براین اساس معلمانی که صلاحیت و شایستگی بالاتری دارند به طور ویژه‌تری مورد توجه و حمایت قرار خواهند گرفت؛ پیش از این احمد عابدینی، معاون سابق دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفته بود: اگر مدرک تحصیلی و سابقه جزو رتبه‌بندی باشد این کار غلط است؛ رتبه‌بندی مانند مسابقه است و از فردی که در مسابقه دو شرکت کرده است نمی‌پرسند سیاه هستی یا سفید، قدت کوتاه است یا بلند، مدرک دکتری داری یا فوق لیسانس، بلکه می‌گویند فردی که توانست در این میدان نفر اول شود، روی سکو می‌ایستد. 

برای اطلاع از آخرین تغییرات و جزئیات از نحوه اجرای رتبه‌بندی، به سراغ علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش رفتیم؛ وی با اشاره به مختصات جدید رتبه‌بندی تاکید کرد: آموزش و پرورش از سال ۹۴ با استفاده از ظرفیت‌های قانون مدیریت خدمات کشوری اقداماتی را برای افزایش ضرایب به منظور رتبه‌بندی معلمان اتخاذ کرده بود، اما از آنجایی که قانون برنامه ششم توسعه ساز و کار‌های دیگری را پیش‌بینی کرده بود دولت به سراغ تنظیم لایحه‌ای رفت که بر اساس آن موضوع رتبه‌بندی حرفه‌ای از ظرفیت قانون مدیریت خارج و به سمت قانون خاص مختص فرهنگیان بر اساس شرایط حرفه‌ای در مدرسه و تدریس در آموزش و پرورش سوق داده می‌شود. 
 

توضیحات معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش

 
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
این معاون با حاله
احمدیان
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
با سلام واحترام موضوع تربیتی وآموزشی و علمی وقیاس کردن آن یک مسله ورزشی مانند مسابقه دو قیاس مع الفارق است وهیچ گونه سنخیت وموضوعیت باهم ندارد این دو مسله که در مورد رتبه بندی معلمان ومسابقه ورزشی گفته میشود ملاک رتبه بندی تجربه سنوات ومدرک معلم و کارایی آن در کلاس باشد چون مسابقه ورزشی قدرت بدنی ونیرو است اما آموزش بحث جداگانه ایی است که نیاز به اهمیت ویژ ایی دارد با تشکر
معلم
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
سلام آقای عابدینی مگر نه اینکه مدرک سوابق شما را به مقام رسانید
دبیر
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
مسءولین محترم اموزش و پرورش لطفا حق مدیریت کلاس را به معلم بدهید اگر از جنس معلم باشید قطعا می دانید فشار کار آموزش بر دوش معلم است در شرایط کرونایی کار ما سختر شده اما از حق مدیریت کلاس محروم هستیم تازه وظیفه معاون اجرایی هم به دوش ما انداختید جواب دهید حقوق معلم چند درصد کمتر از حقوق مدیر و معاون است یک ساعت تدریس برابر با 8 ساعت کار اداری است حساب کنید معلم با تعطیلی تابستان چقدر بیشتر از مدیر و معاون کار می کند لطفا پاسخ دهید
ناشناس
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
سلام من فرهنگی هستم،همکارای محترم بقیه ی ارگان هاافزایش حقوق براشون انجام میشه خودشونم نمیفهمن امابرای معلماصدباررسانه ای ودربوق وکرنا،رتبه بندی ۱۰سال گفته میشه ودرانتخابات هم پرسروصداتر،فقط متاسفم خانواده ی فرهنگیان شدن ابزارو۰۰۰آقایان،چرابه این قشرزحمت کش این همه ناملایمات واذیت وکذب ودروغ !اعتماد واحترام به معلم=پیشرفت جامعه پس معلم رودریابید