سد‌های خراسان رضوی تنها ۸ درصد آب دارند | مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب صادر شد غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود آب هویج را با این گیاه ترکیب کنید خاصیتش چند برابر می‌شود  بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۵ درصد افزایش حقوق هم نمی‌توانند زندگی کنند جایگزین‌های مفید و جادویی شکر | با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید پنج راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد | اگر سابقه ابتلا به آلرژی‌های بهاری را دارید، این مطلب را بخوانید آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعرفه‌های ابلاغی وزارت بهداشت برای تمامی پزشکان لازم الاجراست واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در ماه‌های اردیبهشت و خرداد در مشهد اجرا می‌شود زلزله‌های شدید، تایوان را لرزاندند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آتش‌سوزی مهیب در کرمان مهار شد آغاز موج‌های بارشی جدید | وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید از زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) «تاخیر در ازدواج» و «چالش‌های فراروی فرزندآوری» مساله مهم جمعیتی در حوزه زنان است فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصادف عجیب ۳ دستگاه خودرو در جاده یاسوج - اصفهان + فیلم درگیری دو دوست صمیمی، جان یک نفر را گرفت موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله، کودک ۶ ساله را به کام مرگ کشاند + عکس احترام به انسان در معماری ایرانی
سرخط خبرها

تعطیلی دوباره مدرسه‌ها در گرو تصمیم آموزش و پرورش

  • کد خبر: ۵۹۳۱۹
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
تعطیلی دوباره مدرسه‌ها در گرو تصمیم آموزش و پرورش
آموزش‌وپرورش خراسان رضوی می‌گوید تا زمان اعلام وزارت آموزش‌وپرورش، آموزش همچنان پابرجاست، اما حضور دانش‌آموزان اجباری نیست
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ نیمه شهریور امسال و درحالی که از مدت‌ها قبل اعلام شده بود که امسال هم مدارس غیرحضوری خواهند بود، وزارت آموزش وپرورش دستور بازگشایی مدارس را با تأکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی صادر کرد.
 
این دستور البته پس از اعتراضات کادر مدارس، خانواده‌ها و رعایت نشدن شیوه نامه‌ها در برخی از مدرسه‌ها و از همه مهم‌تر آغاز موج سوم کرونا در کشور و قرمزشدن بسیاری از شهرها، لغو شد و مدارس دوباره غیرحضوری شدند، اما از ابتدای بهمن و با فروکش کردن کرونا، دستورالعمل بازگشایی مدارس برای پایه‌های اول و دوم دبستان و کارگاه‌های هنرستان‌ها بار دیگر ابلاغ شد و حالا با زمزمه‌های آغاز موج چهارم کرونا در کشور، معلمان و کادر اجرایی مدارس که حضورشان در محل خدمت اجباری است، درخواست تعطیلی دوباره مدارس را دارند. درخواستی که مسئولان آموزش وپرورش استان اعلام می‌کنند هنوز اجرایی نیست. زیرا هنوز بخش نامه و دستورالعمل جدیدی از وزارت آموزش وپرورش به دستشان نرسیده است.

۲۱ دی و با پایان موج سوم کرونا و زرد و آبی شدن همه شهر‌های کشور، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش وپرورش، اعلام کرد که «مدارس زیر ۵۰نفر در همه پایه‌های تحصیلی و مدارس بالای ۵۰نفر فقط در پایه‌های اول و دوم ابتدایی از یکم بهمن حضوری خواهد بود. همچنین کلاس‌های عملی هنرستانی‌ها در مناطق آبی و زرد از یکم بهمن حضوری تشکیل خواهد شد.»
 
این بازگشایی البته دستورالعملی داشت که از مهم‌ترین بند‌های آن، حضور فقط ۱۰ دانش آموز در هر کلاس با حفظ فاصله اجتماعی و اجباری نبودن حضور در مدرسه بود. البته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش چندروز بعد از ابلاغ بازگشایی مدارس تأکید کرد که شورای مدرسه درباره اجباری یا اختیاری بودن کلاس‌ها تصمیم می‌گیرد!


مخالفان جدی بازگشایی

اولین مخالف جدی بازگشایی دوباره مدارس در بهمن سعید نمکی، وزیر بهداشت، بود که ۲۵ دی و درست ۴ روز بعد از اعلام رسمی بازشدن مدرسه ها، در جلسه شورای ناظرین طرح شهید سلیمانی به صورت رسمی گفت که مخالف بازگشایی مدارس هستیم و نگرانیم که دوباره به تله اردیبهشت و خرداد بیفتیم و اگر این بار گرفتار شویم، شاید موج و شدت و خیز کرونا در کشور بیشتر باشد.

اکنون و بعد از گذشت ۲ ماه از بازگشایی مدارس و درست در روز‌هایی که مسئولان بهداشتی کشور خبر از ورود موج چهارم و گردش کرونای انگلیسی در کشور می‌دهند، ترس از ابتلا به گونه جدیدی از کرونا، در کنار کادر اجرایی مدارس و معلمان، خانواده‌ها را هم به فهرست مخالفان بازگشایی اضافه کرده و مدتی است که آن‌ها هم پیگیر تعطیلی دوباره مدرسه‌ها هستند.


تهران باید دستور بدهد

با این همه، مدیر روابط عمومی آموزش وپرورش استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما و با بیان اینکه تصمیم اصلی درباره تعطیلی مدارس را وزارت آموزش وپرورش می‌گیرد، گفت: طبق دستورالعمل‌های اعلام شده، در شهرستان‌های سفید همه مدارس باز هستند و در شهر‌های با وضعیت آبی و زرد کلاس‌های اول و دوم و کارگاه‌های عملی بازگشایی شده اند.

مهدی مجیدی فر افزود: در این دستورالعمل قید شده است که در شهر‌های آبی و زرد و در مدارسی که زیر ۵۰ نفر جمعیت دارند، کلاس‌ها باید حضوری برگزار شود و در غیر این صورت، جمعیت کلاس‌ها نباید بیشتر از ۱۰ نفر باشد. وی ادامه داد: تا امروز هیچ دستورالعمل جدیدی از سوی وزارت و ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلی دوباره مدارس به ما اعلام نشده است و همچنان شیوه نامه بازگشایی در شهر‌های زرد در شهر مشهد درحال اجراست.


حضور اجباری نیست!

وی با تأکید بر اینکه حضور دانش آموزان به هیچ عنوان اجباری نیست، خاطرنشان کرد: دانش آموزان کلاس اول و دوم با توجه به وضعیتی که دارند، نیاز است که آموزش حضوری را در کنار آموزش مجازی داشته باشند و به همین دلیل مدارس ابتدایی برای این ۲ پایه تحصیلی باز شده است. البته معلم‌ها در مدرسه هستند، ولی حضور دانش آموزان به هیچ عنوان اجباری نیست.


رصد هر روز مدارس

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی با اشاره به رصد هرروز وضعیت بهداشتی مدارس و اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت، گفت: تیم‌های نظارتی اداره آموزش وپرورش هرروز به مدارس سر می‌زنند و وضعیت بهداشتی، جمعیت کلاس‌ها و دیگر موارد را بررسی می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف، حتما برخورد لازم را انجام می‌دهند و ما این اطمینان را به والدین می‌دهیم که مدارس به صورت کامل زیر نظر هستند و وضعیتشان کنترل می‌شود. با این همه، در صورت مشاهده تخلف مدارس، مردم می‌توانند شکایتشان را به شماره تلفن ۳۲۲۲۲۱۰۲ اعلام و ثبت کنند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->