صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد گفت: «حرم‌شهر رضوی» با طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر تحقق می‌یابد

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، در نشست خبری طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) گفت: به طرح تفصیلی مرکز شهر موسوم به طرح "طاش" انتقاداتی وجود داشت و ایده حرم شهر رضوی به عنوان ایده اصلاحی مطرح شد.


وی با بیان اینکه خالی شدن منطقه از سکنه و لزوم ایجاد زیرساخت‌هایی برای حمل و نقل پاک در این منطقه، تصمیم گیری مجدد در طرح موجود را سبب شد، افزود: دغدغه‌هایی در خصوص این طرح در موضوعاتی نظیر حقوق مکتسبه، ره‌باغ‌ها و شکل‌گیری بافت وجود داشت که مرتفع شد.

 

به گفته وی،  در ١٤٣ پروژه این بافت مشکلاتی در خصوص حقوق مکتسبه وجود داشت که با تلاش استاندار خراسان رضوی مقرر شد این موضوع در استان و با محوریت دستگاه قضایی بررسی شود.


شهردار مشهد خاظرنشان کرد: در خصوص زیرگذر حرم رضوی نیز مقرر شد ساختار موجود حفظ و اصلاحات لازم انجام شود.راهبرد طرح مشخص است و دغدغه حل نشده‌ای در آن باقی نمانده و باید همه پای کار اجرایی شدن طرح باشند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هادی
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
حالا که همه مردم اون اطراف حرم رو در به در کردین و جای اونها یه سری ادم های بی هویت و بی اصالت اومدن به فکر حفظ هویت تاریخی اونجا افتادید .خواب بودی بابا جان دیر شده