چند هفته پیش شرکت خودروسازی کیا اولین تصاویر رسمی از کراس اوور برقی EV۶ را منتشر کرد. پس از آن و در روزهای گذشته این شرکت از محصول تازه اش بطور کامل رونمایی کرده و با انتشار تصاویر بیشتر، مشخصات فنی آن را نیز اعلام کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز، چند هفته پیش شرکت خودروسازی کیا اولین تصاویر رسمی از کراس اوور برقی EV۶ را منتشر کرد. پس از آن و در روزهای گذشته این شرکت از محصول تازه اش بطور کامل رونمایی کرده و با انتشار تصاویر بیشتر، مشخصات فنی آن را نیز اعلام کرده است.
به گفته این خودروساز کره ای، کراس اوور EV۶ یک خودرو انقلابی است که پیش نمایشی از محصولات آینده کیا ارائه میکند.
کیا ادعا میکند EV۶ با الهام از نیروهای مثبت و انرژی طبیعی طراحی شده است و بدنه آن ترکیبی است از المانهای تیز و اشکال تندیسی.
این خودرو در داخل کابین هم از طراحی خاصی برخوردار است. داشبورد زیبای این کراس اوور سبز یک پنل عریض روی خود دارد. این پنل میزبان ۲ نمایشگر منحنی دوازده اینچی است که یکی از آنها وظیفه ارائه اطلاعات مختلف خودرو را بر عهده دارد و دیگری برای کنترل سیستم اینفوتینمنت مورد استفاده قرار میگیرد.
آن طور که شرکت کیا اعلام کرده، سیستم اینفوتینمنت EV۶ به قابلیت بروزرسانی از راه دور و چند سرویس آنلاین مجهز است. این سرویسها به راننده اجازه میدهند فاکتورهایی مثل نزدیکترین ایستگاه شارژ، وضعیت باتری و میزان مسافت قابل پیمایش با شارژ باقی مانده را مشاهده کند.
فرمان دوشاخه خوش فرم، دکمه مدرن انتخاب وضعیت دنده و سیستم صوتی با ۱۴ اسپیکر از دیگر خصوصیات کابین EV۶ هستند. سیستم صوتی این خودرو دارای فناوری Active Sound Design و بسته به سرعت حرکت، صدایی متناسب در داخل کابین پخش میکند.
کیا EV۶ از نظر تجهیزات و سیستمهای ایمنی دست پر وارد میدان شده که برخی از مهمترینهای آنها عبارت اند از دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، دستیار خروج امن، دستیار هوشمند پارک از راه دور و دستیار رانندگی در اتوبان.
تازهترین محصول برقی کره ایها با طیف نسبتا وسیعی از قوای محرکه قابل انتخاب خواهد بود. این خودرو با باتری استاندارد، باتری حجیم، نسخه تک دیفرانسیل و نسخه دودیفرانسیل به فروش خواهد رسید.
انرژی بخش مدل پایه از EV۶ پک باتری ۵۸ کیلووات ساعتی است. این باتری، موتور نصب شده روی محور عقب را که ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، تغذیه میکند. در نسخه تمام چرخ محرک، یک موتور دیگر به روی محور جلو اضافه میشود تا مجموع خروجی پیشرانه به ۲۳۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کند. این نسخه از EV۶ برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت نیازمند ۶/۲ ثانیه است. برد حرکتی نسخه مجهز به پک باتری ۵۸ کیلووات ساعتی حدود ۴۰۰ کیلومتر برآورد شده است.
اما کسانی که به دنبال مسافت قابل پیمایش و قدرت بیشتر هستند، میتوانند به سراغ نسخه دارای باتری ۷۷/۴ کیلووات ساعتی بروند. مدل تک دیفرانسیل از این نسخه ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. پیش رانه مدل دودیفرانسیل هم ۳۲۱ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. با تکیه بر این پیش رانه EV۶ دودیفرانسیل شتاب صفر تا صد را در عرض ۲/۵ ثانیه محقق کرده و قادر است تا ۵۱۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.
EV۶ بر اساس پلتفرم E-GMP توسعه یافته و باتری آن در عرض ۱۸ دقیقه از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد میرسد. هم چنین نسخه تک دیفرانسیل مجهز به باتری ۴/۷۷ کیلووات ساعتی، با کمتر از ۵/۴ دقیقه شارژ، میتواند انرژی لازم برای پیمایش مسافتی صدکیلومتری را در خود ذخیره کند.
منبع: carscoops.com