رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰۰کیلو زعفران فردا (۵ اردیبهشت) در بورس کالا عرضه می‌شود افزایش احتمالی حقوق و دستمزد کارگری منوط به استقرار مجلس جدید | ۶۵ درصد واحد‌های صنعتی خراسان‌رضوی به طرح طبقه‌بندی مشاغل پیوستند تورم در خراسان رضوی افزایشی شد + علت طلای سرخ در سیطره دلال‌ها آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ هدف سازمان امور مالیاتی، شناسایی بدون‌پرونده‌ها و زیرزمینی‌هاست | شناسایی ۱۰۰ مؤدی جدید و مطالبه  بیش از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات + فیلم کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران‌شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بخش املاک «دیوار» و «شیپور» مسدود می‌شود + علت توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود زمان پایان اعتبار مجوز‌های کاغذی اعلام شد پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران فروش فوق‌العاده سایپا از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + لینک ثبت‌نام نرخ تورم فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر صمت: شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری پژو پارس است تسهیلات ۷۰۰ میلیون تومانی برای خرید خودرو + جزئیات (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به بازار خرید و اجاره هواپیمای شخصی در ایران | خرید جت شخصی چند تومان آب می‌خورد؟ تشدید نظارت ها بر بازار مسکن | پلمب ۳ بنگاه املاک در مشهد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۹۲۰ هکتار کشت کلزا در شهرستان مشهد انجام شد صنعت شوینده ایران خودکفا و صادرکننده
سرخط خبرها

رونمای پورشه از تایکان کراس توریسمو برقی با چاشنی آفرود

  • کد خبر: ۶۱۶۲۸
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
رونمای پورشه از تایکان کراس توریسمو برقی با چاشنی آفرود
پورشه بالأخره از تایکان کراس توریسمو رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت همان نسخه استیشن تایکان است که از نظر فاکتور‌هایی مثل فضای داخلی، کاربردپذیری و توانمندی‌های حرکتی در مسیر‌های غیرآسفالت، ارتقا پیدا کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ پورشه بالأخره از تایکان کراس توریسمو رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت همان نسخه استیشن تایکان است که از نظر فاکتور‌هایی مثل فضای داخلی، کاربردپذیری و توانمندی‌های حرکتی در مسیر‌های غیرآسفالت، ارتقا پیدا کرده است و خریداران آن می‌توانند گهگاه به ماجراجویی در جاده‌های خاکی بپردازند.

تایکان کراس توریسمو فضای داخلی گسترده‌تر و کاربردپذیری بیشتر را به دیگر جذابیت‌های سدان تایکان افزوده است. در کنار این، ارتفاع از سطح زمین به اندازه ۲۰ میلی متر در مقایسه با تایکان استاندارد افزایش یافته است تا این خودرو هیجان انگیز، در عبور از مسیر‌های آفرود، عملکرد بهتری داشته باشد.
 
اگر این میزان افزایش ارتفاع هم کافی نیست، با سفارش آپشن «آفرود دیزاین پکیج» ارتفاع تایکان کراس توریسمو ۲۰ میلی متر دیگر افزایش می‌یابد و قطعات محافظ پلاستیکی به قسمت‌هایی مثل دهانه گل گیرها، رکاب‌ها و سپر‌ها اضافه می‌شود.

هم چنین برای رانندگی با تایکان کراس توریسمو یک حالت رانندگی اختصاصی به نام Gravel mode تعریف شده است که مخصوص رانندگی در جاده‌های خاکی و شنی است.

با انتخاب این حالت، ارتفاع خودرو به بالاترین میزان می‌رسد و تغییراتی در سیستم کنترل پایداری و سیستم مدیریت گشتاور اعمال می‌شود تا چسبندگی همواره در بهینه‌ترین حد ممکن باقی بماند. البته پورشه اذعان کرده است این استیشن یک شاسی بلند آفرود نیست و نباید انتظاری همانند حالت «خزش در مسیر‌های سنگلاخی» را از حالت Gravel mode داشت.
این خودرو برقی فقط با سیستم تعلیق بادی و پیش رانه دوموتوره که هر ۴ چرخ را به حرکت وادار می‌کند راهی بازار خواهد شد.
 
نسخه پایه از پورشه تایکان کراس توریسمو نیروی خود را از پیش رانه ۳۷۵ اسب بخاری دریافت می‌کند. این پیش رانه به صورت لحظه‌ای می‌تواند قدرت خود را به ۴۶۹ اسب بخار افزایش دهد. با تکیه بر این پیش رانه، ارزان‌ترین نسخه تایکان کراس توریسمو قادر است در عرض ۴/۸ ثانیه سرعت خود را به ۹۶ کیلومتر در ساعت رسانده و نهایت سرعت ۲۱۹ کیلومتر در ساعت را هم ثبت کند.

یک پله بالاتر از نسخه پایه، نسخه ۴S قرار دارد. این نسخه به طور استاندارد با پک باتری ۴/۹۳ کیلووات ساعتی تولید می‌شود. مثل دیگر محصولات پورشه، نسخه‌های بالارده، تایکان کراس توریسمو نیز با پسوند توربو و توربو S شناخته می‌شوند.
 
هر ۳ نسخه ذکرشده یعنی ۴S، توربو و توربو S از پیش رانه‌ای مشترک با نسخه‌های سدان تایکان برخوردارند.
پیشرانه نسخه ۴S در شرایط استاندارد ۴۸۳ اسب بخار و در حالت تقویت لحظه‌ای ۵۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این ارقام برای نسخه توربو به ترتیب برابر با ۶۱۶ و ۶۷۱ اسب بخار هستند. اما در نسخه پرچم دار توربو S پیش رانه دوموتوره حداکثر ۷۵۱ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده می‌گذارد.

با تکیه بر این پیش رانه بسیار توانمند، قوی‌ترین نسخه از این خودرو می‌تواند در عرض تنها ۲/۷ ثانیه صفر تا ۹۶ کیلومتر را محقق کند و در مسیر مستقیم به نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

پورشه تایکان کراس توریسمو با سقف شیشه‌ای استاندارد تولید می‌شود. به لطف خط مستقیم سقف، فضای سر سرنشینان جلو در این خودرو به اندازه ۸۸ میلی متر بیش از سدان تایکان است، اما در عقب، میزان افزایش فضای سر سرنشینان بسیار ملموس‌تر است، زیرا به گفته پورشه، سرنشینان عقب این استیشن از ۱۹/۹ سانتی متر فضای بیشتر برای سر خود برخوردارند.
 
منبع: Motor۱.com
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->