صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مرهمی برای نیازمندان

  • کد خبر: ۶۳۷
  • ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
نیم‌نگاهی به مرکز خیریه سفره سخاوت

مرکز خیریه سفره سخاوت واقع در مطهری شمالی 21 چند سالی است که با کمک خیران محلی فعالیت می‌کند، این مرکز خیریه که در گذشته مرکز نگهداری فرزندان بود اکنون خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت را تحت پوشش دارد.
این مرکز خیریه 50 خانواده محروم را از طریق معرفی اهالی، بازدید و پرس و جو شناسایی کرده است و تحت پوشش دارد و بنا بر اهداف خود حمایت معیشتی، تحصیلی، پزشکی و ... این خانواده‌ها را بر عهده گرفته است، همچنین بر اساس نیاز سرانه خانواده‌ها، ماهانه بسته کالای حمایتی شامل برنج، ماکارانی، روغن، خواربار و لوازم بهداشتی و ... تهیه و در منزل تحویل داده می‌شود.
مرکز خیریه سفره سخاوت، تعلیم و تربیت و مراقبت‌های اخلاقی و پرورش استعدادها را یکی دیگر از رسالت‌های خود می‌داند در همین راستا نیز کلاس‌های آموزشی و فرهنگی برای خانوارهای تحت پوشش برگزار می‌کند، افزون بر این رابط خانواده‌ای حضور دارد که با ارتباط مستمر خود با این خانواده‌ها وضعیت آن‌ها را بررسی می‌‌کند.
یکی از اهداف اصلی این مجموعه «ماهی‌گیری یاد دادن به جای ماهی دادن» است، در همین راستا کارگاه‌های آموزشی خیاطی، آرایشگری، قالی‌بافی برای افراد تحت پوشش برگزار می‌شود، ضمن اینکه افرادی که در کارگاه قالی‌بافی آموزش می‌بینند حتی اشخاصی که از صفر شروع کرده‌اند می‌توانند بعد از یادگیری در همین کارگاه مشغول به کار شوند.
همه اطلاعات و اسرار خانواده‌های تحت پوشش کاملا نزد مرکز خیریه محفوظ و برای حفظ کرامت انسانی آنان هیچ مشخصاتی از افراد تحت پوشش افشا و یا به غیر واگذار نمی‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.