صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

 واحد‌های صنفی متخلف در مشهد، ۱۵ روز پلمب می‌شوند

  • کد خبر: ۶۳۷۰۴
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
 مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد با تاکید بر انجام بازرسی‌ها از واحد‌های صنفی به طور جدی از امروز (یکشنبه) گفت: وضعیت مشهد و بیش‌تر شهر‌های استان قرمز است و طبق مصوبات ستاد ملی کرونا و اعلام محدودیت‌ها به صورت هوشمند، مشاغل گروه دو و سه و چهار مجاز به فعالیت نیستند.

 به گزارش شهرآرانیوز،  مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد با تاکید بر انجام بازرسی‌ها از واحد‌های صنفی به طور جدی از امروز (یکشنبه) گفت: وضعیت مشهد و بیش‌تر شهر‌های استان قرمز است و طبق مصوبات ستاد ملی کرونا و اعلام محدودیت‌ها به صورت هوشمند، مشاغل گروه دو و سه و چهار مجاز به فعالیت نیستند. محدودیت‌های اجرایی ۱۰ روزه خواهد بود و پس از ۱۰ روز، مجددا ارزیابی انجام شده و اگر وضعیت رنگ‌بندی تغییر کرده باشد؛ محدودیت برای برخی از مشاغل رفع خواهد شد.

 

امیر دلداری در خصوص فعالیت اکیپ‌های بازرسی تشکیل‌شده برای ده روز آینده اظهار کرد: ۲۵ اکیپ بازرسی متشکل از اداره اماکن، مراکز پنج‌گانه بهداشت، سازمان صمت، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی تشکیل شده است و از امروز این بازرسی‌ها آغاز و در سطح شهر بازار رصد خواهد شد. واحد‌های صنفی و غیر صنفی مانند آموزشگاه‌های زبان و باشگاه‌های ورزشی و ... در صورت تخلف به مدت ۱۵ روز پلمب خواهند ماند. برخورد جدی خواهد بود چرا که سلامت شهروندان خط قرمز است و همه باید رعایت کنند.

 

وی افزود: تعطیلی ده روز آینده از سمت ستاد ملی به ستاد‌های استانی اعلام شده و پس از تصمیم‌گیری در این خصوص، به ستاد ملی کرونای شهرستان‌ها منعکس می‌شود. این تعطیلی مصوبه است و ما ملزم به اجرای مصوبات هستیم.

 

سخت‌گیری زیادی در بازرسی‌ها خواهیم داشت

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در خصوص لزوم توجه شهروندان به این مصوبه برای خروج مشهد از وضعیت قرمز تصریح کرد: اوضاع شهر مشهد در حال حاضر نامساعد است و مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها زیاد شده و تخت‌ها همگی پرشده است، بنابراین ما سخت‌گیری زیادی در بازرسی‌ها خواهیم داشت؛ چرا که اگر این سخت‌گیری‌ها انجام نشود، وضعیت قرمز از بین نخواهد رفت.

 

مشاغل گروه دو، سه و چهار در صورت تخلف، قطعا پلمب خواهند شد

دلداری در پاسخ به شایعه ایجاد شده مبنی بر مخفی بودن برخی از مامورین بازرسی اصناف اظهارکرد: ما گزارش‌های ارسالی از جانب مردم را بررسی می‌کنیم؛ اما نماینده مخفی نداریم و هرکس تخلف کند، در اکیپ‌های مشترک با او برخورد خواهیم کرد. مشاغل گروه دو، سه و چهار در صورت تخلف قطعا پلمب خواهند شد و اخطار کتبی نخواهیم داشت.

 

وی خاطرنشان‌کرد: امیدواریم دولت تسهیلاتی برای واحد‌های صنفی در نظر بگیرد؛ چرا که غالب این واحد‌ها بنگاه‌های زود بازده هستند که با درآمد روزانه خود امرار معاش می‌کنند و در صورت تعطیلی مداوم، متضرر خواهند شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.