دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳ ترافیک در ورودی‌ها و خروجی‌های مشهد پرحجم است | کاهش ۷۵ درصدی تصادفات درون‌شهری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتتاح و بهره‌برداری از دوربرگردان شهید میرزایی در مشهد مقدس + فیلم از سرگیری پرواز اراک به مشهد پس از توقف ۵ ساله (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند اعمال قانون ۱۵۴۴ فقره تخلفات حادثه‌ساز در مشهد| توقیف ۵۹دستگاه خودرو متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار گرفت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) در صدویازدهمین جلسه علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس چه گذشت؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۴۰ درصد ظرفیت‌های اقامتی مشهد تکمیل شد | استانداری خراسان رضوی: تاکنون بازار سیاه بلیت در مشهد نداشته‌ایم (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

وضعیت سیاه کرونایی در کمین خراسان رضوی

  • کد خبر: ۶۴۰۲۲
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
وضعیت سیاه کرونایی در کمین خراسان رضوی
شمار بستری‌های روزانه کرونا در خراسان رضوی به ۳۴۹ نفر و سر جمع بستری‌ها به ۱۲۲۸ افزایش یافته است.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ با توجه به هشدار‌های اخیر در زمینه تغییر شرایط پایتخت کشور از رنگ قرمز به سیاه و احتمال حاکم شدن شرایط فوق حاد کرونایی در تهران، در تشریح وضعیت مبتلایان به کرونا در کلان شهر مشهد، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هنوز وضعیت کرونا در مشهد به مرحله سیاهی نرسیده است، اما در صورتی که دستورالعمل‌ها جدی داده نشود و محدودیت‌ها برای تعطیلی اماکن عمومی و واحد‌های صنفی مطابق با به شیوه‌های ستاد ملی کرونا اجرا نشود، تعداد مبتلایان به کرونا با سرعت فعلی افزایش می‌یابد و وضعیت خوبی نخواهیم داشت.
 
مهدی قلیان در گفتگو با شهرآرا درباره وضعیت بحرانی کنونی مشهد این گونه گفت: روند مبتلایان به کرونا در استان همچنان رو به افزایش است و براساس این آمار تعداد بستریان روزانه استان به ۳۴۹ نفر و مجموع بستری  شدگان نیز به ۱۲۲۸ افزایش یافته است.

وضعیت سیاه در کمین استان

پیشنهاد‌هایی برای شب‌های احیا

وی با بیان اینکه تعداد فوتی‌های استان همچنان دو رقمی است، گفت: طبق دستورالعمل‌ها نمی‌توانیم اطلاعات دقیق تعداد فوت شدگان کرونایی استان را اعلام کنیم، اما خراسان رضوی نزدیک ۷ میلیون جمعیت دارد و ۹ درصد جمعیت کل کشور را پوشش می‌دهد؛ به این ترتیب آمار فوتی‌های کرونا نسبت به تعداد کل جان باختگان کشور به همان میزان تغییر می‌کند؛ با این حال تعداد فوتی‌های استان مقداری کمتر از این نسبت است. وی درباره برگزاری مراسم شب قدر در ماه رمضان نیز گفت: برنامه‌های شب‌های احیا در ماه مبارک رمضان به صورت پیشنهادی ارائه شده است، اما هرگونه برنامه‌ای باید در فضای باز و با فاصله ۴ متر مربع برای هر نفر برگزار شود. با این حال پیشنهاد‌های مطرح شده برای این شب‌ها قطعی نیست.


فاجعه انسانی در حال وقوع است

رئیس سازمان نظام‌پزشکی مشهد نیز از قرار گرفتن ایران در جایگاه هفتم مرگ‌و‌میر بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: راهی جز قرنطینه شهر‌ها و واکسیناسیون گسترده در مقابل این‌فاجعه انسانی که در حال رخ دادن است نداریم.
علی بیرجندی‌نژاد وضعیت بیمارستان‌ها را باورناپذیر خواند و گفت: به اذعان بسیاری از همکارانمان در بسیاری از اورژانس‌ها نزدیک به تکمیل ظرفیت هستیم و ادامه این‌روند باعث خواهد شد تختی برای بستری بیمار جدید نداشته باشیم.


اولویت شیوه نامه‌ها در حرم رضوی

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی نیز اعلام کرد که در روز‌های اخیر تعداد خادمان سلامت حرم مطهر رضوی حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است؛ همچنین همه فضا‌های مورد استفاده زائران روزانه در ۳ مرحله توسط نیرو‌های واحد بهداشت اداره خدمات عمومی این معاونت ضدعفونی می‌شود. به گفته امین بهنام در صحن‌های مرکزی حرم مطهر رضوی نماز جماعت برگزار نخواهد شد، اما در صحن‌های پیرامونی فرش‌ها با رعایت فاصله ۴۰ سانتی متر از هر طرف پهن می‌شود و روی هر فرش شش متری نیز فقط ۴ نفر امکان استقرار برای اقامه نماز را دارند.
 
به گفته مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ساعات کار ۷ مرکز منتخب کرونا در مشهد افزایش یافت. به گفته محمدحسن درخشان ساعات کاری ۷ مرکز از ۲۰ مرکز منتخب کرونا در مشهد هم زمان با ماه رمضان از ۷ عصر به ۱۰ شب افزایش یافته است و سایر مراکز نیز کماکان از ۸ صبح تا قبل از اذان ادامه کار خواهند داد.
 
وی همچنین اعلام کرد که فعالیت چایخانه‌های حضرت در حرم مطهر نیز متوقف شده است و مهمان سرای حضرت رضا (ع) نیز فقط به صورت بیرون بر به زائران خدمت رسانی می‌کند. همچنین به گفته حجت الاسلام محمد اسماعیلی، مدیر فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، نماز جماعت مساجد شهر‌های با وضعیت قرمز در استان‌های خراسان تعطیل است. به گفته حسن جعفری، مدیر روابط عمومی فرودگاه مشهد، افزایش شیوع کرونا، شمار پرواز‌های خارجی فرودگاه مشهد را به ۴ مورد کاهش داده است. غلامحسین طالعی، دادستان کاشمر، نیز برای متولیان یک مراسم عروسی که با جمعیت زیاد و بدون رعایت شیوه نامه‌ها برگزار شد، دستور تشکیل پرونده قضایی داد.
 
با اعلام علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، امروز ۴۰۰ هزار دوز واکسن چینی به کشور وارد می‌شود. قرار است مرحله اول واکسیناسیون تا هفته اول اردیبهشت به پایان برسد و در مرحله دوم در اردیبهشت ۳.۸ میلیون نفر واکسینه شوند. طبق اعلام وزارت بهداشت، روند رو به رشد فوتی‌های کرونا همچنان ادامه دارد، به گونه‌ای که ۲۹۱ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و ۲۴ هزار و ۷۴۰ نفر نیز به جمع بیماران کرونایی اضافه شدند.


رئیس ستاد کرونای شهرداری مشهد اعلام کرد

تشدید دستورالعمل‌های بهداشتی درمدیریت شهری

رئیس ستاد کرونای شهرداری مشهد با اشاره به قرمز شدن وضعیت کرونایی شهر مشهد گفت: طی هفته گذشته دستورالعمل تشدید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن اماکن مرتبط با شهرداری به‌ویژه حمل‌ونقل عمومی به همه مجموعه‌های مدیریت شهری ابلاغ شده است و برنحوه اجرایی شدن آن نظارت خواهد شد. رضا خواجه‌نائینی در جلسه ستاد کرونای شهرداری که با حضور معاون خدمات شهری و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: پس از آنکه از سوی ستاد کرونا اعلام شد که شهر مشهد از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته است، اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در شهرداری مشهد تشدید شده است.
 
وی بیان کرد: برهمین‌اساس ضدعفونی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس‌رانی، قطار‌شهری و تاکسی‌رانی که پیش از این انجام می‌شد، تشدید شده است و ناوگان به‌صورت مستمر ضدعفونی می‌شود. رئیس ستاد کرونا و معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا در پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد تشدید شده است و مسافران هنگام خروج یا ورود به مشهد، مورد کنترل و تب‌سنجی قرار می‌گیرند. خواجه‌نائینی با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد کرونای استان دورکاری کارکنان در مجموعه شهرداری اجرایی شده است، تصریح کرد: اکنون با تصویب ستاد کرونای شهرداری دورکاری برای ۵۰ درصد از کارکنان به‌ویژه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، زنان باردار و... اعمال خواهد شد. وی ادامه داد: درباره نحوه فعالیت حمل‌ونقل عمومی و همچنین بوستان‌ها و فضا‌های سبز شهر مشهد نیز پیشنهاد‌های شهرداری به ستاد کرونای استان ارائه می‌شود تا تصمیم لازم دراین‌باره اتخاذ شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->