صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه روز گذشته قرار شد وزارت کشور برای واکسیناسیون این اتباع دیگر کشور‌ها از جمله افغانستان کد اختصاصی اعلام کند، گفت: درخواست ما از صلیب سرخ این بود که ۲ میلیون دُز واکسن در اختیار ما قرار دهند، تا بتوانیم اتباع افغانستانی را واکسینه کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «کریم همتی» رییس جمعیت هلال‌احمر ایران در پاسخ به این سئوال که آیا جمعیت هلال‌احمر از طریق مجامع بین‌المللی واکسن برای اتباع خارجی وارد می‌کند، گفت: نکته‌ای که وجود دارد، این است که جمعیت مهاجران افغانستانی در کشور ما حدود ۲ الی ۳ میلیون نفر هستند، این افراد بعضا مشکل شناسنامه دارند و یا کد شناسایی ندارند.
 
وی ادامه داد: وزارت کشور در تلاش است تا برای این افراد کد شناسایی در نظر گرفته شود تا بتوانیم واکسیناسیون این افراد را نیز انجام دهیم.
 
رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: درخواست ما از صلیب سرخ این بود که ۲ میلیون دُز واکسن برای همین گروه هدف در اختیار ما قرار دهند، تا بتوانیم این افراد را هم واکسینه کنیم.
 
همتی با بیان اینکه در واکسیناسیون سراسری تفاوتی ندارد که چه کسی واکسن دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: در واکسیناسیون سراسری همه افراد باید واکسینه شوند. متاسفانه تا این لحظه تامین این دو میلیون دُز برای این افراد محقق نشده است و ما در حال پیگیری هستیم و تا این لحظه برای این گروه خاص واکسنی در اختیار ما قرار داده نشده است.
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.