صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کشف ۵۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در مشهد و بینالود

  • کد خبر: ۶۶۹۱۱
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
تب تند استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز از سوی عده‌ای سودجو، آن هم در شرایطی که کشور با مشکل تأمین برق روبه‌روست و زمزمه خاموشی‌های تابستانه به گوش می‌رسد، پلیس را وارد این‌کارزار کرده است. تا‌جایی‌که طی روز‌های گذشته در ۲ عملیات ۵۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در استان کشف شده است.
گروه حوادث | شهرآرانیوز؛ تب تند استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز از سوی عده‌ای سودجو، آن هم در شرایطی که کشور با مشکل تأمین برق روبه‌روست و زمزمه خاموشی‌های تابستانه به گوش می‌رسد، پلیس را وارد این‌کارزار کرده است. تا‌جایی‌که طی روز‌های گذشته در ۲ عملیات ۵۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در استان کشف شده است.
 
جانشین فرمانده انتظامی مشهد درباره جزئیات یکی از پرونده‌ها بیان کرد: مأموران کلانتری امام رضا (ع) مشهد با اقدام اطلاعاتی به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد افرادی سودجو چندین دستگاه استخراج ارز دیجیتال را در یک انبار ضایعاتی واقع در اطراف مشهد نصب کرده‌اند. به گفته سرهنگ محمد طبسی، مأموران پس از هماهنگی به‌طور ضربتی وارد عمل شدند و انبار را بازرسی کردند. در این عملیات ۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و یک متهم دستگیری شد.
 
در پرونده بعدی مأموران انتظامی شهرستان بینالود به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد عده‌ای سودجو دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را در یک انبار واقع در شهرک صنعتی بینالود نصب کرده‌اند. فرمانده انتظامی شهرستان، بینالود در این‌باره بیان کرد: مأموران پس از بررسی‌های تخصصی و اطمینان از صحت گزارش با هماهنگی قضایی و حضور نماینده اداره برق به محل اعزام شدند. به گفته سرهنگ بهنام اویسی، بررسی‌ها نشان داد ۱۸دستگاه ارز دیجیتال نصب‌شده در حال فعالیت غیرمجاز و بدون هرگونه اسناد و مدارک قانونی بوده‌اند. این‌مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های کشف‌شده ۵۳۰ میلیون تومان برآورد شده است، از دستگیری یک متهم خبر داد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.