صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیران خارجه‌ افغانستان و ترکمنستان که در شهر هرات با یکدیگر دیدار کردند، بر گسترش همکاری‌های منطقه‌ای تأکید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رشید مردوف، وزیر خارجه‌ ترکمنستان و محمدحنیف اتمر، وزیر خارجه‌ افغانستان امروز (شنبه، ۱۵ جوزا-خرداد) در این نشست بر گسترش همکاری‌های منطقه‌ای تأکید کردند.

 

وزیران خارجه‌ی دو کشور ابراز امیدواری کردند که اجرای پروژه‌های کلان اقتصادی باعث تأمین امنیت و شکوفایی اقتصادی در سطح منطقه شود.

 

اتمر در جریان صحبت‌هایش گفت که سفر همتای ترکمنستانی‌اش به ولایت هرات دو روزه است و قرار است دو طرف روی پروژه‌های تاپی، برق‌رسانی به ولایت هرات، خط آهن، صادرات سنگ مرمر، راه ترانزیتی لاجورد، صلح و امنیت و تأمین اکسیژن بیشتر صحبت کنند.

 

اتمر همکاری مشترک با ترکمنستان را در راستای تأمین صلح و برقراری امنیت موثر خواند و گفت: «گفت‌وگوهای امروز و فردای ما در راستای تحکیم و تعمیق همکاری‌ها و دوستی میان دو کشور می‌باشد.»

 

در همین حال، رشید مردوف، وزیر خارجه ترکمنستان می‌گوید که روسای جمهور افغانستان و ترکمنستان برای بهبود وضعیت اقتصادی تلاش می‌کنند و هدف سفرش به هرات تحکیم روابط برادری و دوستی میان دو کشور می‌باشد.

 

پروژه‌های تاپی یا خط انتقال گاز ترکمنستان از مسیر افغانستان به پاکستان و هند و انتقال برق به پاکستان از طریق افغانستان، دو پروژه بزرگ اقتصادی میان ترکمنستان و افغانستان را تشکیل می‌دهد.

 

منبع: اطلاعات روز 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.