صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دانستنی‌های نوجوان| نقش قورباغه‌ها در سیاره‌‌ی ما

  • کد خبر: ۷۴۰۶۴
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
وقتی زیستگاه قورباغه‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد، زودتر از سایر حیوانات نشانه‌های بیماری را بروز می‌دهند.

ریحانه صادقی -جاستین سیتر Justin Sather، اهل لس‌آنجلس، کارولینا، همیشه عاشق قورباغه‌ها بود. وقتی پنج‌ساله بود، متوجه شد زیستگاه حیوان مورد علاقه‌اش در خطر است.

پس تصمیم گرفت دست‌به‌کار شود. او گروهی با عنوان «به عشق قورباغه‌ها» را تشکیل داد و شروع به فروختن قورباغه‌های اسباب‌بازی کرد تا بتواند پول موردنیاز برای کمک به قورباغه‌های محبوبش را جمع‌آوری کند.

جاستین حالا ۱۰ ساله است و تاکنون توانسته بیش از ۲۰ هزار دلار برای حفاظت از قورباغه‌ها جمع‌آوری کند. او برای تلاش‌هایی که در این مورد انجام داده، در سال ۲۰۲۰ برنده‌ی جایزه‌ی گلوریا بارون Gloria Barron هم شده است.

این جایزه، که عنوان کاملش «جایزه‌ی گلوریا بارون برای قهرمانان جوان افتخارآفرین» است، در آمریکای شمالی به کودکان و نوجوانان نیکوکار و اثرگذار در زمینه‌های مختلف داده می‌شود.

«جاستین» می‌گوید قورباغه یک «موجود نشانگر» است، به این معنی که این وقتی زیستگاه قورباغه‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد، زودتر از سایر حیوانات نشانه‌های بیماری را بروز می‌دهند.

او می‌گوید: قورباغه‌ها دارند به ما می‌گویند سیّاره‌مان به کمک نیاز دارد.

جاستین علاوه بر کمک به دوزیست‌های محبوبش، درباره‌ی مسائلی مانند تخریب زیستگاه و آلودگی اقیانوس‌ها هم آگاهی‌رسانی می‌کند.

 

www.timeforkids.com

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.