صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مقام‌های پنتاگون اعلام کردند که ارتش این کشور در هماهنگی با طالبان، روند انتقال آمریکایی‌ها و متحدان آن‌ها را از فرودگاه کابل تا دو هفتۀ دیگر تکمیل می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مقام‌های پنتاگون اعلام کردند که ارتش این کشور در هماهنگی با طالبان، روند انتقال آمریکایی‌ها و متحدان آن‌ها را از فرودگاه کابل تا دو هفتۀ دیگر تکمیل می‌کند.

 

جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز گذشته در نشست خبری دیروزش گفت که طالبان اطمینان داده اند که در روند تخلیه آمریکایی‌ها و متحدان آمریکایی از فرودگاه کابل مداخله نخواهند کرد، اما او جزییات بیشتر در این مورد نداد.

 

وی افزود که همه روز چندین بار تماس‌ها بین فرماندهان آمریکایی و طالبان رد و بدل می‌شود.

 

ویلیم تیلر، ژنرال ارشد پنتاگون که در این نشست خبری جان کربی را همرایی می‌کرد، گفت که در جریان دوشنبه شب ۹ هوپیمای ترابری ترانسپورتی با تجهیزات و حدود هزار سرباز آمریکایی به کابل رسید که هفت طیاره دوباره با حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ غیرنظامی همان شب دوباره کابل را ترک کرد.

 

به گفتۀ وی، آن عده از غیرنظامیان که دوشنبه شب از فرودگاه کابل انتقال یافتند، مشمول افغان‌های هستند که برای ویزای ویژه مهاجرت درخواست داده‌اند.

 

وی افزود، هدف این است که همه روز بین ۵،۰۰۰ تا ۹،۰۰۰ نفر از فرودگاه کابل انتقال یابند.

 

این ژنرال امریکایی گفت که اکنون بیش از چهار هزار نیروی آمریکایی در میدان هوایی کابل مستقر هستد و انتظار می‌رود که شمار این سربازان در روزهای نزدیک به شش هزار تن برسد.

 

منیع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.