صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مهدی ناصحی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: محله‌هایی در کمتر از ۳ کیلومتری حرم رضوی هستند که وضعیت بسیار بدی دارند و رسیدگی به آن‌ها ضروری است؛

به گزارش شهرآرانیوز؛ نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در برخی حوزه‌ها و محله‌ها از بابت شهری عقب هستیم، گفت: محله‌هایی در کمتر از ۳ کیلومتری حرم رضوی هستند که وضعیت بسیار بدی دارند و رسیدگی به آن‌ها ضروری است؛ دراین راستا، جایگاه سازمان همیاری شهرداری‌ها می‌تواند در این حوزه‌ها کمک کند.


مهدی ناصحی در دیدار با مدیرعامل سازمان همیاری خراسان رضوی، به ظرفیت‌ها و مزیت‌های این سازمان اشاره کرد و افزود: ما به عنوان مدیریت شهری در دوره جدید نگاه جدی به مجموعه  بزرگ و توانمندسازمان همیاری به ویژه در حوزه سرمایه گذاری داریم. وی درباره مسئولیت اجتماعی و حمایت شهرداری کلان‌شهر مشهد از شهر‌های کوچک و کم برخوردار بیان کرد: اگر بتوانیم غیرمستقیم به ارتقای مدیریت شهر‌های دیگر کمک کنیم، بی‌گمان هزینه هایمان را کم می‌کنیم، به طوری که اگر در شهر‌های دیگر زیرساخت‌های لازم فراهم باشد، مهاجرت کنترل‌ می‌شود و آثار سوء این مهاجرت‌ها برای کلان شهر مشهد از بین می‌رود؛ براین اساس باتوجه به رسالت و تکالیف قانونی سازمان همیاری، این نهاد می‌تواند در این حوزه مؤثر عمل کند.

شهرداری سازمان را به‌عنوان کمک در کنار خود ببیند

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد در نشست دیگری با مدیرعامل سازمان همیاری خراسان‌رضوی، با تأکید بر اهمیت مباحث اجتماعی و فرهنگی در حوزه مدیریت شهری اظهار کرد: شورای شهر و مدیریت شهری و سازمان همیاری‌ها نهاد‌هایی حاکمیتی هستند که باید به یکدیگر کمک و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند.


حجت‌الاسلام حسن منصوریان با اشاره به تعامل شهرداری و سازمان همیاری در دوره‌های گذشته، تصریح کرد: توان و ظرفیت‌های خوبی در این نهاد وجود دارد که امیدواریم شهرداری مشهد نیز همچون همیشه سازمان را به‌عنوان کمک در کنار خود ببیند.

با تعهد و تلاش بیشتر در خدمت مدیریت شهری مشهد هستیم

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی نیز در جریان این دیدارها، با تأکید بر اینکه آمادگی داریم در همه حوزه‌ها در کنار شهرداری و تیم جدید مدیریت شهری مشهد باشیم، گفت: سازمان همیاری نهادی عمومی و غیردولتی است که همه سهام آن متعلق به شهرداری‌های استان است و شهرداری مشهد بیشترین سهم آن را به خود اختصاص داده است و ۱۶ حوزه تخصصی دارد که می‌تواند کمک شهرداری‌ها باشد.


محمد سنجری افزود: همه تلاش ما این است که به معنای واقعی همیار شهرداری‌ها باشیم؛ هدف و رسالت تدوین‌شده هیئت‌مدیره سازمان نیز شفافیت در امور برای جامعه هدف و سهام داران و همچنین انجام کار‌ها با کمترین قیمت تمام شده و بهترین کیفیت است.


وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی سازمان همیاری در قبال شهروندان شهر‌های کم برخوردار تصریح کرد: ما باید بتوانیم در شهر‌هایی که بستر کار در آن‌ها فراهم است، درآمد کسب کنیم و به شهرداری‌های کوچک و کم برخوردار دیگر که بیش از ۶۰ درصد شهرداری‌های استان را تشکیل می‌دهند، از این منابع کمک شود.


سنجری بر آمادگی برای همکاری در اجرای طرح‌های فرهنگی در مشهد تأکید کرد و گفت: مقوله‌های فرهنگی در حوزه مدیریت شهری اهمیت ویژه و حیاتی دارند؛ بنابراین باتوجه به ظرفیت‌های مؤسسه آموزش، تحقیقات و مشاوره و مرکز علمی کاربردی که متعلق به شهرداری هاست و همچنین دیگر ظرفیت‌های تخصصی، آماده‌ایم با همه توان برای عملیاتی کردن طرح‌های فرهنگی و همیار شهرداری اقدام کنیم و در کنار شورای اسلامی باشیم و در رفع کاستی‌های فرهنگی مؤثر عمل کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.