صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گزارشی از دست‌انداز‌هایی که دریچه‌های فاضلاب ایجاد می‌کنند

عطار - حدود یکی، دو ماه از اجرای نهضت آسفالت در کوچه‌ها و معابر فرعی منطقه2 می‌گذرد. در این مدت گلایه‌های بسیاری از سوی شهروندان مطرح شده است که با وجود اینکه معبر کوچه‌شان لباس جدیدی بر تن کرده است و از خط و خال‌ها و برجستگی‌ها و فرو رفتگی‌های آسفالت خبری نیست اما در قسمت‌هایی از کوچه دریچه‌های کانال آب و فاضلاب ارتفاعشان با آسفالت یکی نیست و گودی آسفالت در آن قسمت از معبر مشکلات بسیاری به بار آورده است.

راهمان را کج می‌کنیم
یکی از شهروندان ساکن خیابان کریمی می‌گوید: در کوچه ما در وسط تقاطعی فرعی یکی از همین دریچه‌ها قرار گرفته که ارتفاعش حدود 20 سانت پایین‌تر از سطح آسفالت است و همین سبب شده است وسایل نقلیه دچار مشکل شوند.
عزیزی توضیح می‌دهد: با وجود اینکه منزل ما در نزدیکی همین چاله است من و همسایه‌های دیگر برای اینکه از گزند آسیب دیدن جلوبندی خودرویمان و هزینه‌های گزاف تعمیر آن در امان باشیم راهمان را کج می‌کنیم و از مسیر دورتری به منزل می‌رویم.


چرخ کالسکه دخترم در همین چاله شکست
 یکی دیگر از شهروندان ساکن خیابان نکاح هم که هفته گذشته با مشکل چاله وسط آسفالت به دلیل وجود دریچه کانال آب و فاضلاب مواجه شده است، می‌گوید: تا مسیر را آسفالت نکرده بودند همسایه‌ها گلایه داشتند که چرا به وضعیت چاله‌چوله‌های این محله‌ها رسیدگی نمی‌شود. نمی‌دانستیم که معضلی بدتر از آسفالت نشدن خیابان هم می‌تواند وجود داشته باشد.
خادمی توضیح می‌دهد: یک هفته پیش به دلیل مناسب نبودن پیاده‌روی خیابان فرعی محل سکونتمان وقتی دختر یک ساله‌ام را با کالسکه از خیابان عبور می‌دادم یکی از چرخ‌های کالسکه در گودال افتاد و تعادلش را از دست داد و نزدیک بود وارونه شود که مهارش کردم. چقدر خوب است که وقتی مسئولان شهری یک اتفاق خوب را در محله‌ای رقم می‌زنند آن را تکمیل کنند تا اهالی با مشکلات این چنین مواجه نشوند.

تعامل شرکت‌های خدمات‌رسان خوب نیست
سماوات یکی از شهروندان ساکن محدوده خیابان عبد‌المطلب هم می‌گوید: وضعیت آسفالت در بسیاری از کوچه‌های فرعی منطقه مطلوب شده است. ما از شهرداری برای این زحمت تشکر می‌کنیم ولی مشکل گودال‌هایی که در خیابان‌های جدید آسفالت شده وجود دارد، این کار خوب را ناتمام گذاشته است.  این گودال‌ها اغلب بر اثر این ایجاد شده که دریچه‌های فلزی مرتبط با ادارات مختلف پایین‌تر از سطح آسفالت مانده است.  این گودی در برخی خیابان‌ها عمیق است و در برخی دیگر عمق کمتری دارد اما به هر حال این مشکل به ماشین‌ها و وسایل نقلیه آسیب می‌رساند. حتی شاید سلامتی شهروندان به هنگام عبور از قسمت‌هایی که این دریچه ها قرار دارند به مخاطره بیفتد.
وی ادامه می‌دهد: این طور که به نظر می‌رسد تعامل شرکت‌‌های خدمات‌رسان با یکدیگر خوب نیست که در برخی خیابان‌ها یک ماه پس از آسفالت جدید هم خبری از اصلاح ارتفاع دریچه نیست.

شرکت‌ها بعد از آسفالت اجازه حفاری ندارند
یکی دیگر از شهروندان که در گذشته پیمانکار شهرداری بوده است هم می‌گوید: تا جایی که من یادم است شهرداری باید پیش از اقدام به آسفالت به شرکت‌های خدماتی اطلاع می‌داد که خدماتشان در مسیر آسفالت را اصلاح کنند و  شرکت‌ها بعد از آسفالت تا 5 سال اجازه حفاری در آن محدوده را ندارند.
حجی‌پور ادامه می‌دهد: این روزها که با خودرو در خیابان‌های اطراف محل زندگی‌مان تردد می‌کنم خیلی از خیابان‌های فرعی دچار این مشکل شده است و نمی‌دانم چرا آب و فاضلاب اقدام خاصی انجام نمی‌دهد.

با شرکت آب و فاضلاب مکاتبه کرده‌ایم
 در پی شنیدن گلایه‌های شهروندان از چاله‌های ایجاد شده پس از آسفالت کوچه‌های فرعی منطقه علت را از کوهیار، رئیس اداره فنی و عمران منطقه، جویا شدیم که وی خبر داد پیش از آسفالت معابر با شرکت آب و فاضلاب برای جابه‌جایی دریچه‌ها مکاتبه داشته‌ایم.

از همین هفته پروژه همسان‌سازی آغاز می‌شود
پس از شنیدن صحبت‌های رئیس اداره فنی و عمران منطقه مسئله را با مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مشهد مطرح می‌کنیم. اسحاقیان در پاسخ بیان کرد: در آینده نزدیک پروژه همسان‌سازی داریم که  هم‌سطح‌سازی این دریچه‌ها با آسفالت را در آن پروژه تعریف کرده‌ایم و قرار است  از همین هفته اقدامات اجرایی آن آغاز شود.
این مسئول توضیح داد: شهروندان نگران نباشند زیرا برای تغییر در ارتفاع دریچه‌ها، به کنده‌‌کاری و تخریب آسفالت نیازی نیست و البته ما برای آغاز این پروژه به مجوز از راهنمایی و رانندگی و شهرداری نیاز داریم..
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.