صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پس از آنکه طالبان ورود دختران را به مدرسه ممنوع اعلام کرد، اعتراض‌های زیادی به این تصمیم طالبان در داخل و خارج از افغانستان بیان شد، در این بین کمپینی در افغانستان به عنوان «من بدون خواهرم به مکتب نمی‌روم» به راه افتاده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ صندوق کودکان سازمان ملل یونیسف، ضمن استقبال از بازگشایی مدارس پسرانه در افغانستان، خواستار بازگشایی مدارس دخترانه در این کشور شد.

یونیسف در بیانیه‌ای اعلام کرد: مهم است که تمامی دختران در تمامی سنین بدون تاخیر به تحصیل خود ادامه دهند و به همین دلیل نیاز است که تا معلمان زن افغان کار خود را از سر بگیرند.

بر روی عکس‌ها کلیک کنید:

یونیسف با بیان اینکه عدم تحصیل دختران فرصت سوزی برای افغانستان است، افزود: حتی پیش از تحولات اخیر ۴.۲ میلیون کودک افغان که ۶۰ درصد آن‌ها دختران هستند از ادامه تحصیل در این کشور محروم بودند.

درهمین حال، در فضای مجازی و در میان کاربران افغانستانی کمپینی با عنوان من بدون خواهرم به مکتب نمی‌روم به راه افتاده است و عکس‌هایی در همین رابطه در فضای مجازی منتشر شده است.

همچنین امروز در کابل جمعی از زنان و فعالان جامعه مدنی در افغانستان در اعتراض به بسته بودن درب مدارس و دانشگاه ها به روی دختران دست به اعتراض زدند.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.