صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره نوع واکسن درنظرگرفته‌شده برای زنان باردار و دُز یادآور کادر بهداشت و درمان، توضیحاتی ارائه داده است.

به گزازش شهرآرانیوز -  محمد مهدی گویا درباره نوع واکسن درنظرگرفته شده برای زنان باردار و دُز یادآور کادر بهداشت و درمان گفته است: کمیته فنی واکسیناسیون کشور از برجسته‌ترین استادان تشکیل شده است و درباره اینکه چه نوع واکسنی برای کدام گروه سنی استفاده شود، تصمیم‌گیری می‌کند. این تصمیم مبتنی بر شواهد علمی و موجودی واکسن در کشور اخذ شده و تحت تاثیر هیچ عاملی قرار نمی‌گیرد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به واکسیناسیون زنان باردار با واکسن سینوفارم، بیان کرد: از مدت‌ها پیش با حضور اعضای کمیته بارداری و زایمان وزارت بهداشت جلسات متعددی تشکیل شده و استفاده از واکسن سینوفارم برای خانم‌های باردار مورد تایید قرار گرفت و سازمان غذا و دارو هم تاییدیه داده است.

محمد مهدی گویا در ادامه گفته است: بنابراین ایجاد تردید در استفاده از این واکسن اصلا کار درستی نیست و باعث نگرانی خانم‌های باردار و خانواده‌هایشان می‌شود. طرح چنین موضوعاتی، پیامد‌های خوشی نخواهد داشت.

وی در ادامه درباره نوع واکسن درنظرگرفته شده برای دُز بوستر کادر بهداشت و درمان گفته است: درباره نوع واکسن یادآور کادر بهداشت و درمان مدت‌های مدیدی بحث شده است و آن‌ها می‌توانند از انواع مختلف واکسن‌هایی که در کشور موجود است به عنوان دُز بوستر استفاده کنند. کادر بهداشت و درمان می‌توانند از واکسن آسترازنکا و یا پاستوکووک برای دُز بوستر استفاده کنند.

منبع: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 

 


در ادامه بخوانید

زنان باردار کدام واکسن کرونا  را تزریق کنند؟

 

جزئیات واکسیناسیون زنان باردار | بهترین زمان تزریق واکسن کرونا در بارداری


 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.