ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد تداوم وزش باد و بارش باران در خراسان رضوی(۷ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم
سرخط خبرها

تزریق دز سوم فقط برای افراد در معرض خطر

  • کد خبر: ۸۳۲۲۰
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
تزریق دز سوم فقط برای افراد در معرض خطر
در ۲ ماه گذشته خیلی از کشور‌های دنیا تزریق دز سوم را هم آغاز کرده‌اند. چندروز پیش مدیر دفتر پیشگیری از بیمار‌های واگیردار وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور، برند و گروه‌های هدف دز بوستر واکسن کرونا را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبر احتمال آغاز خیز ششم و تزریق دز سوم واکسن برای برخی گروه‌های خاص جامعه نشان داد کووید همچنان قرار نیست تمام و کمال دست از سر مان بردارد. از آن طرف، آمار کشته‌های کرونایی اولین‌بار در نزدیک به ۳ ماه گذشته به زیر ۲۰۰ نفر رسید و برخی گزارش‌ها می‌گوید ایمنی دز دوم واکسن‌های کرونا هم فقط ۶ ماه است. این یعنی زنگ خطر برای آغاز خیز ششم به صدا درآمده است.

برای همین در ۲ ماه گذشته خیلی از کشور‌های دنیا تزریق دز سوم را هم آغاز کرده‌اند. چندروز پیش مدیر دفتر پیشگیری از بیمار‌های واگیردار وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور، برند و گروه‌های هدف دز بوستر واکسن کرونا را اعلام کرد.

در این نامه گروه‌های هدف کارکنان بخش بهداشت و درمان و افرادی که سرکوب سیستم ایمنی دارند، ذکر شده است و می‌توانند دست‌کم ۶ماه پس از دریافت دز دوم، دز سوم را هم تزریق کنند. اما سؤال اینجاست که آیا کاهش ایمنی و نیاز به تزریق دز سوم برای همه مردم لازم است؟ چندوقت پیش که، اما و اگر‌های زیادی درباره نیاز به تزریق دز سوم مطرح شده بود، روزنامه «وال‌استریت ژورنال» در گزارش مفصلی با همراهی تعداد زیادی از دانشمندان به این پرسش پاسخ به‌نسبت روشنی داد.

تا قبل از این بسیاری از دانشمندان مدعی بودند که به‌جز افزایش موارد ابتلا به گونه‌های جدید در میان افراد واکسینه‌شده، تزریق فقط ۲ دز واکسن به‌تن‌هایی از بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن پیشگیری می‌کند و ضرورت تزریق عمومی دز سوم واکسن چندان مشخص نیست. اما برخی دیگر می‌گویند مصونیت ایجادشده از تزریق دز سوم واکسن حتی برای افراد سالم و بدون بیماری‌های زمینه‌ای نیز فواید بسیاری دارد. در این گزارش آمده است دز سوم همچنین به افراد ۶۰سال به بالا و آن‌هایی که در معرض خطر انتقال ویروس به افراد آسیب‌پذیر هستند، مانند کارکنان خدمات بهداشت و درمان و خانه سالمندان، کمک زیادی می‌کند.

اما این‌روز‌ها و با پایان خیز پنجم خبر آغاز ششمین خیز از آبان همه را نگران کرده است. با اینکه واکسیناسیون باسرعت در حال انجام است، اما به حد مطلوبی نرسیده و هنوز نصف جمعیتی که باید برای کنترل همه‌گیری واکسینه شوند، واکسن نزده‌اند. علاوه‌بر این، متأسفانه خیلی‌ها علاقه‌ای به زدن واکسن ندارند و همچنان هم مجاب نشده‌اند و بدتر اینکه دیگران را هم با روایت‌های ناقص و دروغین از این کار منصرف می‌کنند. خیز ششم اگر از همین‌حالا کنترل نشود، می‌تواند حتی مرگ‌بارتر از خیز پنجم عمل کند. ترافیک جاده‌ها به سمت شمال و رعایت‌نکردن اصول بهداشتی و شلوغی‌های باورنکردنی در مکان‌های عمومی نشان می‌دهد خیز ششم می‌تواند با دست پر بیاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->