صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۶ روز برای زائر

  • کد خبر: ۸۳۵۸
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
شهردار منطقه ۸ از اقدامات شهرداری در دهه آخر صفر خبر داد

نجمه موسوی‌زاده
خبرنگار شهرآرا محله

شهردار منطقه ۸ با اعلام خبر برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائر در عرصه میدان شهدا و پایانه مسافربری امام رضا (ع) گفت: در ایام سوگواری دهه آخر صفر و شهادت امام رضا (ع) با هدف ارائه خدمات شایسته به گردشگران و زائران امام مهربانی‌ها مدیریت شهری منطقه ۸ نسبت به ایجاد ایستگاه استقبال از زائران اقدام کرد.
علی شیرازی، شهردار منطقه ۸، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های منطقه ۸ شهرداری مشهد که آن را از دیگر مناطق شهرداری متمایز می‌کند، مجاورت این منطقه با حرم مطهر و موقعیت آن به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ورودی‌های شهر است که این ظرفیت ضرورت توجه هرچه بیشتر به این منطقه برای ارائه خدمات مطلوب به زائران بارگاه حضرت رضا (ع) را طلب می‌کند.
وی در ارتباط با برپایی ایستگاه استقبال از زائر در عرصه میدان شهدا اظهار کرد: در ایام سوگواری دهه آخر صفر و شهادت امام رضا (ع) با هدف ارائه خدمات شایسته به گردشگران و زائران امام مهربانی‌ها مدیریت شهری منطقه ۸ به ایجاد ۶۰ غرفه برای استقبال از زائران اقدام کرد.
شیرازی ادامه داد: تکریم زائران پیاده رضوی در حقیقت پاسداشت سیره ارزشمند امام رضا (ع) در مهمان‌نوازی است و استقبال و ایجاد زمینه برای آمادگی روحی به‌منظور زیارت، از اهداف مدیریت شهری در برپایی ایستگاه استقبال از زائر است به همین منظور ایستگاه پذیرایی از زائران با مشارکت مردم و همراهی سازمان‌های مختلف مانند تاکسی‌رانی، اتوبوس‌رانی و فاوا شهرداری، فرهنگ‌سرا‌ها و هیئت‌های مذهبی تعدادی از استان‌ها، کتابخانه‌ها و مدیریت گردشگری و زیارت در میدان شهدا برپا شد.
شهردار منطقه ۸ خاطرنشان کرد: همچنین خدمتگزاران در ۶۰ غرفه فعال ایستگاه استقبال از زائران شهدای شهرداری مشهد خدمات پرستاری مورد نیاز را بنا به نیاز زائران ارائه می‌کردند، امداد، درمان و ماساژ از پایگاه‌های اصلی است که در این ایام فعال بود و علاوه‌براین‌ها مراجعه‌کنندگان می‌توانستند از غرفه‌هایی که به منظور مشاوره مذهبی و مشاوره خانواده مستقر شده بودند نیز استفاده کنند.
شیرازی در ارتباط با محتوای غرفه‌های ایستگاه استقبال از زائر میدان شهدا گفت: غرفه ماساژ آقایان و بانوان؛ کمک‌های اولیه برادران و خواهران، مشاوره مذهبی، غربالگری دیابت، ایستگاه پذیرایی از زائران، کودک و غرفه جهاد خدمت «سامان‌دهی خادمان افتخاری»، خیاطی و تعمیر کفش و تلفن همراه و یک درمانگاه سیار به مساحت ۴۰۰ متر مربع از جمله غرفه‌های برپا شده در ۶ روز پایانی ماه صفر در عرصه میدان شهدا بود. وی یادآور شد: در حاشیه این خدمات اجرای گروه‌های تئاتر و تعزیه‌خوانی در ایام ارتحال حضرت رسول (ص) و شهادت امام رضا (ع) حال و هوای این ایستگاه را تماشایی‌تر کرده بود.
شهردار منطقه ۸ با اشاره به محتوای غرفه‌های ایستگاه استقبال از زائر پایانه مسافربری امام رضا (ع) نیز بیان کرد: واکس صلواتی، غرفه کودک، کمک‌های اولیه برادران و خواهران، مشاوره مذهبی و سامان‌دهی خادمان افتخاری از جمله غرفه‌های برپا شده بود که با مشارکت مدیریت پایانه امام رضا (ع) و سازمان‌های مردم‌نهاد منطقه ۸ برپا شده بود.

اسکان ۴۰۰ زائر در هر شب
شیرازی با ارائه آماری از اسکان زائر در سالن سرپوشیده ورزشی شهید جهاد مغنیه اظهار کرد: این سالن به دلیل دارابودن سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز و مدرن برای اسکان زائران انتخاب شده است؛ که هر ساله در زمان پیک زائر به عنوان مکانی برای زائران آماده می‌شود و مردم هم از آن استقبال می‌کنند. وی افزود: در روز‌های پایانی ماه صفر هر شب ۴۰۰ زائر بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) در سالن سرپوشیده ورزشی شهید جهاد مغنیه پذیرش شدند. وی همچنین در ارتباط با اقدامات شهرداری هنگام برگزاری مراسم‌های ایام پایانی ماه صفر خاطرنشان کرد: تنظیف و پاک‌سازی معابر خیابان امام رضا (ع) توسط ۳۱۷ پاکبان، جمع‌آوری زباله در مکان‌های نگهداری موقت، حضور ناظران برای کنترل و بازدید، گوشه‌ای از اقدامات هنگام مراسم بود. شهردار منطقه ۸ مشهد ادامه داد: شب قبل از برگزاری مراسم شهادت نیز اقداماتی مانند شست‌وشوی ایستگاه‌های اتوبوس به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع، شست‌وشوی خیابان امام رضا (ع) به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و همچنین شست‌و شوی جداول و نرده‌های این خیابان با مساحت ۱۵ هزار مترمربع انجام شد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.