صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مهدیه ۱۴ ساله ناجی زن ۴۵ ساله شد

  • کد خبر: ۸۳۶۵۵
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
خانواده شفیعی با اهدای اعضای پیکر فرزندشان موافقت کردند و این گونه بود که هزارونودوپنجمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی در مشهد آغاز شد.

محمدجواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ چهارده سالگی سن اعجاب انگیزی است، نوجوانان در این سن در اوج سرزندگی و شادابی هستند. آن‌ها زندگی را از دریچه یک نوآموز می‌بینند و می‌خواهند همه چیز را خودشان تجربه کنند، شور و نشاط نوجوانی حتی محرکی برای شادابی خانواده‌ها می‌شود، اما این‌ها هیچ کدام برای مهدیه شفیعی دختر ۱۴ ساله مشهدی و خانواده اش دیگر صدق نمی‌کند، خانواده‌ای که این روز‌ها خاطرات گذشته‌های دور و نزدیک جگرگوشه شان را مرور می‌کنند و فقط آه می‌کشند.

خانواده شفیعی در روز‌های گذشته سخت‌ترین هفته زندگی شان را تجربه کردند، آن‌ها با یک شوک ناگهانی وسط حادثه‌ای افتادند که چراغ خانه شان را خاموش کرد. آن‌ها شب و روز‌های زیادی را در راهرو‌های سرد و بی روح یکی از بیمارستان‌های پیر مشهد گذراندند، اما این حضور هم در نتیجه تغییری ایجاد نکرد و مهدیه به زمره بیماران مرگ مغزی پیوست.

با روشن شدن نتیجه آزمایش‌های مهدیه شفیعی دختر ۱۴ ساله مشهدی، پزشکان متوجه شدند که او دیگر به زندگی بازنخواهد گشت. موضوعی که امید خانواده اش را ناامید کرد. در ادامه با انجام مشاوره‌های تخصصی این خانواده با اهدای اعضای پیکر فرزندشان موافقت کردند و این گونه بود که هزارونودوپنجمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی در مشهد آغاز شد.

با انتقال پیکر زنده یاد مهدیه شفیعی به مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در یک عمل جراحی تخصصی در بیمارستان منتصریه، کبد این مرحوم به زنی ۴۵ ساله ساکن مشهد پیوند شد و درد و رنج را از وجود این بیمار زدود. قرنیه‌ها نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست نیز برای پیوند روزانه به بیماران نیازمند بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) ارسال شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.