صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون اجرایی حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: واکسن کرونا به دلیل ایجاد انتی بادی در بدن، بعد از تزریق علائمی از خود بروز می‌دهد که این عوارض در کودکان و نوجوانان تا ۴۸ ساعت طبیعی است و بیش از آن باید برای درمان به پزشک مراجعه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون اجرایی حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: واکسن کرونا به دلیل ایجاد انتی بادی در بدن، بعد از تزریق علائمی از خود بروز می‌دهد که این عوارض در کودکان و نوجوانان تا ۴۸ ساعت طبیعی است و بیش از آن باید برای درمان به پزشک مراجعه کرد.

دکتر مجید جعفری نژاد، با اشاره به اینکه وجود برخی از عوارض واکسیناسیون در تمام گروه‌های سنی امری طبیعی و به دلیل تولید آنتی بادی در بدن است، خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان نیز ممکن است بعد از واکسیناسیون با علائمی مانند تب، بی حالی، سردرد و احساس کوفتگی در بدن روبرو شوند.

وی ادامه داد: وجود این علایم تا ۴۸ ساعت طبیعی است، اما اگر بیش از این مدت فرد احساس بیماری داشت باید به پزشک معالج مراجعه کند، زیرا احتمال همزمانی دو کرونا و یا ابتلا به بیماری دیگری وجود دارد.

دکتر جعفری نژاد با بیان اینکه اگر علایم با مصرف مایعات و استراحت رو به بهبودی نرفت بعد از ۴۸ ساعت باید به پزشک مراجعه شود، ابراز کرد: کودکان و نوجوانانی که دچار بیماری‌هایی مانند نقص سیستم ایمنی بدن و یا بیماری‌های تنفسی هستند باید قبل از واکسیناسیون با پزشک معالج خود مشورت کنند.

وی گفت: در حال حاضر واکسیناسیون برای کودکان و نوجوانان دانش آموز در مراکز تجمعی آموزش و پرورش و برای سایر افراد در مراکز تجمعی واکسیناسیون سطح شهر انجام می‌شود.

دکتر جعفری نژاد ابراز کرد: کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال می‌توانند برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.

منبع: وبدا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.