صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تشکیل کارگروهی ویژه‌ برای تسهیل امور ایران و پاکستان

  • کد خبر: ۸۶۱۶۶
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان از تشکیل کارگروه ویژه ای به ریاست معاون اول رییس جمهوری برای تسهیل امور دو کشور خبر داد و گفت که به زودی وزیر تجارت پاکستان به ایران سفر می کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه وزیر تجارت و سرمایه گذاری پاکستان در آبان سفری به کشورمان خواهد داشت، گفت که در این سفر ملاقاتی با مقامات مختلف و وزرای اقتصادی در زمینه تسهیل روابط تجاری و اقتصادی دو کشور صورت می گیرد.

به گفته وی، راه اندازی و فعال شدن اتاق تهاتر و تبادل کالا با بخش خصوصی دو کشور در دستور کار فعالان اقتصادی در حاشیه این سفر قرار دارد.

امیرآبادی با اینکه کارگروه ویژه برای تسهیل امور ایران و پاکستان تشکیل می شود، گفت: در جلسه ای با رئیس جمهور پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای توسعه و تسهیل روابط سیاسی اقتصادی و توسعه روابط دوکشور مطرح شد لذا در اولین گام موضوع انتقال گاز ایران به پاکستان در آن مطرح و مقرر شد این کارگروه به ریاست معاون اول تشکیل شود.

امیر آبادی به ابعاد سیاسی روابط دو کشور اشاره و اظهار کرد: سفر هیئت پارلمانی ایران همزمان با سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان و ملاقات های ایشان با مقامات دولتی و نظامی این کشور بود که توافقاتی در زمینه امنیت مرزها و توسعه گذرگاه ها و بازارچه های مرزی در این چارچوب صورت گرفت.

وی ادامه داد: وزیر کشور پاکستان هم در خصوص راه اندازی گذرگاه های جدید بین دو کشور و برنامه ریزی برای آن با هیئت ایرانی گفت و گو کرد همچنین حل مشکل ایرانیان زندانی شده در پاکستان نیز مسأله ای بود که میان دو کشور قابل پیگیری است و کارگروهی ویژه تشکیل شده که این مسائل را دنبال خواهد کرد.

امیرآبادی در پایان گفت که بحث کمیته کاری میان دو معاون وزیر کشور ایران و پاکستان و تشکیل کارگروه ویژه با تمرکز به موضوع انتقال گاز اقدامات مهمی است که در چارچوب روابط ایران و پاکستان در حال پیگیری است. این کارگروه متشکل از معاون اول، وزرای اقتصادی و رئیس گروه دوستی پارلمانی با سفر وزیر پاکستانی گام های عملی خود را برمی دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.