حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حماس خروج احتمالی رهبران خود از غزه را تکذیب کرد بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد بازداشت موعود شمخانی تایید شد انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست
سرخط خبرها

لاریجانی: حوادث اخیر با روح تمدن هند ناسازگار است

  • کد خبر: ۱۹۹۸۸
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
لاریجانی: حوادث اخیر با روح تمدن هند ناسازگار است
رییس مجلس شورای اسلامی حوادث و تنش‌های اخیر در هند را با روح فرهنگ و تمدن دیرین این کشور ناسازگار دانست و از دولت هند خواست تا از تمامی ظرفیت‌ها برای پایان دادن به حوادث اخیر و حل و فصل تنش‌ها به شیوه مسالمت‌آمیز اقدام کند.
به گزارش شهرآرانیوز، علی لاریجانی با ابراز نگرانی از وقوع حوادث اخیر در هند افزود: هند سرزمین نژادها، زبان‌ها، مذاهب، آیین‌ها و فرهنگ‌های مختلف بوده و هست و بروز چنین مسائل و  موضوعاتی با روح  فرهنگ و تمدن  هندی سازگاری ندارد.

وی  ادامه داد: برداشت و تصویری که از قانون جدید موسوم به حقوق شهروندی در هند وجود دارد، بیانگر ایجاد محدودیت‌هایی برای مسلمانان است و همین مساله، نگرانی‌هایی را به وجود آورده است این در حالی است که مسلمانان، بخشی از فرهنگ و جامعه هند هستند و در پیشبرد و توسعه این کشور نقش مهمی دارند.
رییس نهاد قانونگذاری در گفتگو با خانه ملت تاکید کرد: از دولت هند انتظار داریم از همه ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و امکانات برای پایان دادن به درگیری‌ها و حل و فصل مساله به شیوه مسالمت آمیز اقدام کند.
لاریجانی با یادآوری اهمیت روابط دو کشور ایران و هند، تقویت گفتگو و همزیستی همه اقوام و مذاهب را در این کشور ضروری خواند.
 
 اصلاح قانون  شهروندی هند  در تاریخ  ۲۰ آذر (۱۱ دسامبر) در این کشور به تصویب رسید. بر اساس این قانون پناهجویان کشور‌های بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی وارد این کشور شده‌اند می‌توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند، اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی‌شود.

اصلاح قانون شهروندی باعث شکل‌گیری اعتراضات گسترده در سرتاسر هند شده است. معترضان معتقدند که این اصلاحات به همراه طرح ملی ثبت نام شهروندان سبب هدف قرار گرفتن مسلمانان و تبعیض علیه آنان خواهد شد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->