صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرانجام سولدو، بازیکن مشهود سابق تیم ملی فوتبال کرواسی به عنوان سرمربی سکان هدایت تراکتور تبریز را به عهده گرفت. این مربی سابقه دو قهرمانی در لیگ کرواسی را دارد و با بازیکنان بزرگی همچون مانژوکیچ و مودریچ نیز کار کرده است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، زونیمیر سولدو، مربی اهل کرواسی که یکی از بازیکنان مهم تیم ملی کرواسی محسوب می‌شد بعد از ورود به تبریز و حضور در باشگاه تراکتور قرارداد جدید خود را با این باشگاه منعقد کرد.  

این مربی ۵۴ ساله، سابقه بازی در باشگاه‌هایی همچون دیناموزاگرب، اشتوتگارت و... را در کارنامه دارد.

وی مربیگری را از سال ۲۰۰۷ با تیم زیر ۱۹ سال دیناموزاگرب آغاز کرد و در ادامه روی نیمکت تیم بزرگسالان دیناموزاگرب و کلن در بوندسلیگای آلمان نشست. سولدو به عنوان دستیار فلیکس ماگات در تیم شاندونگ تایشان چین نیز حضور داشته و با فوتبال در قاره کهن بیگانه نیست.

این مربی کروات فصل  ۲۰۲۰- ۲۰۱۹ نیز هدایت تیم آدمیرا واکر مودلینگ در بوندسلیگای اتریش را برعهده داشت. وی با کسب دو جام قهرمانی در کرواسی یکی مربیان جام آور لیگ این کشور محسوب می‌شود.

او همچنین با بازیکنان سرشناسی همچون ماریو مانژوکیچ، لوکا مودریچ و لوکاس پودولسکی نیز کار کرده است.

فابین کومیجونوویچ که سابقه مربیگری در تیم‌های دیناموزاگراب و آدمیراواکر را دارد، دستیار سولدو است که وی را در تراکتور همراهی خواهد کرد.

حالا باید دید سرنوشت این مربی در تبریز چه خواهد شد. تراکتوری‌ها پیش‌تر مربیان بزرگی را از اروپا به شهر خود برده بودند. ارنست میدن دروپ، جان توشاک، ژرژ لیکنز و مصطفی دنیزلی از جمله مربیان با سابقه فوتبال تراکتور در لیگ ایران محسوب می‌شوند که سابقه قابل توجهی در لیگ‌های اروپایی داشته اند.  

حالا سوال این است که آیا سولدو نیز به سرنوشت این مربیان دچار می‌شود یا ماجرای دیگری را رقم می‌زند؟

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.