صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسیر سبز دوچرخه به بولوار نماز مشهد رسید | جریمه خودرو‌های پارک شده در مسیر‌های دوچرخه سواری

  • کد خبر: ۸۸۸۰۶
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
شبکه معابر دوچرخه سواری در کلان شهر مشهد به ۲۰۰کیلومتر رسیده است. به احتمال زیاد در سال ۱۴۰۱ شبکه مسیر‌های دوچرخه سواری در مشهد به افق مطالعات، یعنی ۲۵۰ کیلومتر، خواهد رسید.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ پس از گذشت ۱۰ سال از مطالعات مسیر‌های دوچرخه در معابر شهر مشهد و با اقداماتی که در چند سال گذشته برای توسعه این مسیر‌ها انجام شده، اکنون شبکه معابر دوچرخه سواری در کلان شهر مشهد به ۲۰۰کیلومتر رسیده است. براساس اعلام مدیر پروژه توسعه حمل ونقل انسان محور شهرداری مشهد، به احتمال زیاد در سال ۱۴۰۱ شبکه مسیر‌های دوچرخه سواری در مشهد به افق مطالعات، یعنی ۲۵۰ کیلومتر، خواهد رسید.

جمشید جعفری در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه براساس مطالعات درباره ایجاد مسیر‌های دوچرخه، در معابر شهر مشهد باید ۲۵۰ کیلومتر مسیر ایجاد شود، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای ایجاد این مسیر‌ها انجام شده است؛ تا پایان سال ۱۳۹۹ مسیر‌های دوچرخه سواری به ۱۸۰ کیلومتر رسیده است و امسال نیز با اضافه شدن ۲۵ کیلومتر دیگر، ۲۰۵ کیلومتر مسیر دوچرخه در کلان شهر مشهد داریم.

وی افزود: امیدواریم با تأمین اعتبارات بتوانیم براساس سند و مطالعات سال ۱۴۰۱، وسعت مسیر‌های دوچرخه کلان شهر مشهد را به عدد افق طرح، یعنی ۲۵۰ کیلومتر برسانیم.

جعفری تأکید کرد: البته مطالعات ما مربوط به ۱۰ سال پیش است و باتوجه به توسعه شهر مشهد، به مطالعات جدید برای توسعه شبکه مسیر دوچرخه سواری نیاز داریم؛ ازهمین رو انجام مطالعات جدید در دست اقدام است و احتمال می‌رود که در افق بعدی طرح، وسعت مسیر دوچرخه سواری برای کلان شهر مشهد به ۵۰۰ کیلومتر افزایش یابد.

وی ادامه داد: شهر مشهد از نظر وسعت شبکه مسیر دوچرخه سواری پس از شهر تهران، رتبه دوم کشور را دارد، اما از نظر پیوستگی مسیر‌های دوچرخه سواری به نوعی ما پیشتاز کشور هستیم.

مدیر پروژه توسعه حمل ونقل انسان محور شهرداری مشهد با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های کاری ما در ایجاد مسیر دوچرخه سواری پیوسته شدن این مسیر‌ها به یکدیگر است، افزود: در همین راستا، علاوه بر اجرای مسیر‌های دوچرخه براساس مطالعات قبلی، در معابری هم که به تازگی به شهر اضافه شده اند، مانند بولوار نماز، ایجاد مسیر‌های دوچرخه سواری با محوریت پیوسته شدن این مسیر‌ها به شبکه مسیر‌های دوچرخه سواری شهر را در دستورکار داریم.

وی افزود: در همین راستا اجرای مسیر دوچرخه سواری از پارک خورشید، انتهای بولوار هاشمیه و تقاطع شهید ناصری، در دست انجام است و محور‌های بولوار فکوری و پیروزی به میدان شهید کاوه و میدان جمهوری اسلامی نیز وصل می‌شوند تا درنهایت با اتصال این محور‌ها به مسیر احمدآباد بتوانیم مسیری مستقیم از پارک خورشید تا میدان شهدا برای دوچرخه سواری همشهریان داشته باشیم.

جعفری همچنین درباره جریمه خودرو‌هایی که در مسیر‌های دوچرخه پارک می‌کنند، گفت: هفته پیش دراین باره تصمیم گیری شده و قرار است اعمال قانون خودرو‌هایی که در مسیر دوچرخه پارک می‌کنند، به صورت آزمایشی در برخی معابر منطقه ۱۱ مانند بولوار وکیل آباد، بولوار استقلال و بخشی از بولوار امامت اجرا شود؛ این طرح به احتمال زیاد در این هفته و درنهایت تا ۱۰ روز آینده اجرا می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.