صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نقش خانواده در تعامل با مدارس بسیار مهم است

  • کد خبر: ۸۸۹۸
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
وزیر آموزش و پرورش گفت: کنکور مانع مهمی در مسیر تربیت فرهنگی و کسب مهارت‌ های دینی دانش آموزان کشور به شمار می رود.

به گزارش شهرآرانیوز، به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌ و پرورش، محسن حاجی میرزایی در نشستی با اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به سند تحول بنیادین اظهار داشت: این سند نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت است و مهم‌ترین ساحت کاری و مأموریت آموزش‌وپرورش، تربیت دینی و قرآنی دانش آموزان است.

وی افزود: با وجود قانون حذف کنکور، این موضوع مانع مهم تربیت فرهنگی و کسب مهارت‌های دینی دانش آموزان است.

 حاجی میرزایی با قدردانی از همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: نقش خانواده در تعامل با مدارس بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری درست و فرهنگ‌سازی در مسیر تعلیم و تربیت از وظایف مشترک نمایندگان و آموزش‌وپرورش است؛ لذا تعامل و مساعدت این دو نهاد بسیار مهم است.

 وزیر آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: تعلیم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم به دانش آموزان مأموریت مهم نظام تعلیم و تربیت است وکارهای خوبی در این خصوص صورت گرفته است، اما کافی نیست.

معاونان وزیر آموزش‌ و پرورش ازجمله علیرضا کاظمی معاون تربیتی و فرهنگی،‌ حجت الاسلام علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی به تشریح عملکرد آموزش‌وپرورش در حوزه‌های مختلف پرداختند.

در پایان این دیدار اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر از اقدامات انجام‌ شده نقد و تحلیل خودشان را ارائه کردند و مقرر شد با همکاری هیئت‌ رئیسه فراکسیون آموزش‌وپرورش برنامه جامعی برای توانمندی و مهارت روخوانی قرآن به‌ویژه در مقطع ابتدایی تدوین و اجرا شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.