صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۱۷ تن زعفران در بورس تربت‌ حیدریه معامله شد

  • کد خبر: ۹۰۰۷۵
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
مجموع معاملات زعفران ماه گذشته بورس تربت حیدریه بر روی ۱۰ نماد نگین و ۲ نماد پوشال، ۱۷ تن و ۳۴ کیلو و ۸۲۶ گرم به ارزش تقریبی ۴۱۳ میلیارد و ۹۲۱ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد زبان‌ران، مدیر شعبه کارگزاری بورس تربت‌ حیدریه روز سه‌شنبه با بیان این مطلب افزود: بیشترین این میزان معاملات در بین نماد زعفران نگین، مربوط به زعفران نگین طلای سرخ به وزن ۶ تن و ۷۴۲ کیلو و ۷۲۱ گرم به ارزش ۹۶ میلیارد و ۴۸۳ میلیون تومان و کمترین آن مربوط به زعفران نگین قائنات به وزن ۱۴۳ کیلو و ۵۲۸ گرم به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۱۷۳ میلیون تومان بوده‌است.
وی ادامه داد: هم اکنون زعفران ایران در قالب ۱۰ برند زعفران نگین و ۲ برند پوشال زعفران در بورس عرضه می‌شود.
زبان‌ران افزود: برندهای زرین و طلای سرخ تربت‌حیدریه، روستا، زعفران نوین، زعفران سحرخیز و بهرامن مشهد، ملل و نگین بیرجند و قاینات و وحدت تربت‌جام از برندهای زعفران نگین و برندهای طلای سرخ و سحرخیز مشهد نیز از برندهای پوشال زعفران هستند.
مدیر شعبه کارگزاری بورس تربت‌حیدریه همچنین گفت: هر سال نمادهای زعفران به مدت یک سال تا تاریخ ۳۰ آبان اعتبار داشته و معامله می‌شد و بعد این تاریخ نماد بسته شده و کسی که زعفران در انبار داشت، باید به انبار مراجعه کرده و زعفران خود را تحویل می‌گرفت.
زبان ران تصریح کرد: امسال بورس کالا مدت زمان معامله را ۲ ماه دیگر تمدید کرده و و زمان انجام معاملات بر روی نمادهای کنونی تا ۳۰ دیماه تمدید شده‌ است.
معاملات زعفران در قالب بورس کالا در تربت حیدریه از سال ۱۳۹۲ راه اندازی شد و هم اکنون هفت شعبه کارگزاری بورس در این شهرستان فعال است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.