صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خانه پاکبان مشهدی که در آتش سوخت، بازسازی می‌شود

  • کد خبر: ۹۲۵۸۲
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
خسارت ناشی از این حادثه برای یکی از پاکبان‌های مشهد که زیر نظر یکی از شرکت‌های پیمانکاری شهرداری فعالیت می‌کند، خیلی زود به چشم مدیران خدمات شهری مشهد آمد، تا جایی که دستور کمک فوری به این فرد داده شد.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ بامداد پنجشنبه تمام وقت در کوچه پس کوچه‌های شهر جارو کشیده بود. خسته‌تر از آن بود که بتواند کار دیگری بکند، اما خدمت به خانواده را کمتر از خدمت به شهر نمی‌دانست و همین که به خانه رسید، اعضای خانواده اش را طبق قول قبلی، به خانه یکی از اقوام رساند. ساعتی از ظهر گذشته بود که دوباره به خانه رسید. او می‌دانست که باید شب دوباره راهی کوی و برزن شود، همین بود که کنار بخاری در هال زیر پتویی به خواب رفت. دقیقا نمی‌دانست چقدر خوابیده، اما با خس خس سینه و سرفه از خواب پرید.

برای لحظاتی نمی‌دانست کجاست و چه شده است، اما خیلی زود فهمید که در محاصره دود و آتش است. او سریعا از محل فرار کرد و توانست خود را از خانه کوچکش که دچار حریقی بزرگ شده بود، به داخل حیاط نقلی بیندازد. اگر چه حالش خوب بود، اما آتش تمام زحمت‌های چندین ساله او برای ساخت زندگی با کمترین امکانات را بلعیده بود.

گزارش این حادثه کمی دیر به آتش نشانی مشهد اعلام شد. اما با توجه به اظهارات فرد تماس گیرنده با سامانه ۱۲۵، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های پانزدهم و چهل و نهم آتش نشانی مشهد به محل حادثه در شهرک شهید باهنر و خیابان شهید بسکابادی اعزام شدند.

احتمال سرایت آتش به منازل دیگر

امدادگران زمانی به محل رسیدند که آتش همه این خانه ویلایی کوچک را دربرگرفته بود و هرلحظه بر شدت آتش افزوده می‌شد و حتی دیگر همسایه‌ها از بیم سرایت آتش به خانه هایشان به خیابان پناه آورده بودند.
در واقع رعب و وحشت ناشی از این حادثه تمام محله را در برگرفته بود و با دود سیاهی که از این خانه راهی آسمان شده بود، هر لحظه به اضطراب شاهدان افزوده می‌شدکه با رسیدن آتش نشانان، آن‌ها نوار زرد هشدار خود را در اطراف محل حادثه کشیدند تا شهروندان را از محل دور کنند.
آتش نشانان با شیلنگ کشی و انتقال آب، در عملیاتی برق آسا و فوری، جلو پیشروی آتش و سرایت به منازل همسایه‌ها را گرفتند. پس از آن نیز توانستند آتش را خاموش کنند.

احتمال اتصالی یخچال

پس از اینکه آتش سوزان مقابل اراده آتش نشان‌ها دیگر مجالی برای تنفس نیافت و کاملا خاموش شد، جست و جو برای یافتن علت حادثه آغاز شد. کانون حادثه آشپزخانه این واحد مسکونی بود و با توجه به یافته‌های اولیه آتش نشانان احتمالا اتصالی یخچال منجر به وقوع حادثه شده و از آنجا که کسی در خانه نبوده و مرد خانواده نیز خواب بوده، آتش گسترده شده است.

به گفته آتشپاد سوم علی محمد کاظمی، مدیر منطقه ششم عملیات آتش نشانی مشهد، خوشبختانه با اقدام فوری صاحب خانه و ترک منزل در این حادثه به کسی آسیبی نرسید، اما شدت خسارت‌ها چنان گسترده بود که تقریبا این منزل مسکونی در آستانه ورود به فصل زمستان و شب یلدا، غیرمسکونی شده بود. آن هم در شرایطی که فرد خسارت دیده از نیرو‌های پاکبان شهر بود.

حمایت شهرداری از پاکبان حادثه دیده

خسارت ناشی از این حادثه برای یکی از پاکبان‌های مشهد که زیر نظر یکی از شرکت‌های پیمانکاری شهرداری فعالیت می‌کند، خیلی زود به چشم مدیران خدمات شهری مشهد آمد، تا جایی که دستور کمک فوری به این فرد داده شد.

به گفته مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد، با دریافت گزارش خسارت شدید به یکی از پاکبان‌ها و با توجه به گزارش اولیه آتش نشانی که نقص ایمنی را علت حادثه نشان می‌داد، اقدامات لازم برای حمایت از این فرد در دستور کار قرار گرفت.
سید محسن رهنمایی ادامه داد: با توجه به سطح بالای خسارت‌ها به زودی با استفاده از نیرو‌های عمرانی، سیم کشی دوباره و نقاشی این واحد مسکونی به صورت کاملا حمایتی انجام می‌شود تا خانه این پاکبان تا شب یلدا دوباره مسکونی شود.

وی افزود: همچنین با توجه به گزارش‌ها مبنی بر خسارت‌های سنگین و سوختن بیشتر لوازم زندگی، مبلغی به عنوان بلاعوض از سوی خدمات شهری به این فرد کمک می‌شود.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد درباره دیگر خدماتی که می‌توان به این فرد داد، بیان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با شرکتی که پاکبان تحت پوشش آن است، مقرر شد تا پیمان کار مبلغی را تحت عنوان مساعده به این فرد بدهد و این مبلغ به صورت خرد و ماهانه از حقوق او کسر شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.