اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد
سرخط خبرها

مرگ ماکسیماسوار مشهدی در نیمه‌شب

  • کد خبر: ۹۲۲۵۵
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مرگ ماکسیماسوار مشهدی در نیمه‌شب
بازخوانی ۳ عامل اصلی که خسارت حوادث رانندگی را بیشتر می‌کند.

ابوعطا | شهرآرانیوز؛ نیمه‌های شب که خیابان‌های شهر خلوت می‌شود و تردد وسایل نقلیه به حداقل خود می‌رسد، برخی رانندگان انگار خیابان‌های خلوت را با پیست اتومبیل رانی اشتباه می‌گیرند و با سرعت‌های عجیبی خیابان‌های شب را پشت سر می‌گذارند، به طوری که انگار می‌خواهند انتقام ترافیک‌های روز را از خیابان‌ها بگیرند. بامداد دیروز سانحه‌ای تکان دهنده در منطقه خواجه ربیع مشهد در بولوار شهید ناصری رخ داد و یک خودرو ماکسیما، به دلایلی که هنوز مشخص نشده است، دچار حادثه واژگونی شد و به درون فضای سبز حاشیه بولوار پرتاب شد.

شاهدان بلافاصله موضوع را به اورژانس ۱۱۵ و سامانه فوریت‌های ۱۲۵ آتش نشانی مشهد اعلام کردند. براساس این گزارش مشخص شد که فردی درون خودرو گرفتار شده است و همین موضوع موجب شد تا گروه تخصصی نجات ایستگاه‌های هشتم و سی و هشتم آتش نشانی با هدایت سرآتشیار جواد قاسم پور، افسر نگهبان آتش نشانی مشهد به محل اعزام شوند.

امدادگران پس از کشیدن نوار هشدار در محل حادثه و دور کردن شهروندانی که در حال عکس گرفتن و فیلم برداری از حادثه بودند، عملیات خود برای نجات جان مصدوم را آغاز کردند.
کمی زمان برد تا نجاتگران آتش نشانی بتوانند با بریدن بخش‌هایی از خودرو مچاله شده، به فرد مصدوم که مردی حدود ۴۵ ساله بود برسند. با انتقال فرد آسیب دیده به سطح خیابان، این فرد برای دریافت کمک‌های امدادی تحویل اورژانس شد. اما معاینات اولیه نشان داد که این فرد به علت شدت صدمات وارده جان خود را از دست داده است.

۳ عاملی که خسارت سوانح رانندگی را افزایش می‌دهد

حادثه واژگونی ماکسیما و حضور امدادگران در محل، چند نکته مهم که معمولا منجر به افزایش جراحت‌های مصدومان یا حتی مرگ آن‌ها می‌شود را دوباره پررنگ کرد.
افسر نگهبان آتش نشانی مشهد با دسته بندی این مشکلات در سه عامل بیان کرد: یکی از مشکلاتی که هنگام امدادرسانی به فرد ماکسیما سوار خود را نشان داد، دیر رسیدن نیرو‌های اورژانس در محل بود. علت آن هم اعلام اشتباه آدرس محل وقوع حادثه و سردرگمی تکنیسین‌های اورژانس بود. شهروندان توجه داشته باشند که در هنگام اعلام حادثه به اورژانس حتما آدرس دقیق محل و همچنین تعداد دقیق محبوسان و مصدومان را گزارش دهند، زیرا هر آمبولانس توانایی انتقال یک مصدوم را دارد و اگر تعداد مصدومان بیشتر باشد باید تعداد آمبولانس‌ها هم افزایش یابد.

سرآتشیار جواد قاسم پور در توضیح عامل دوم بیان کرد: شهروندان توجه داشته باشند هنگام وقوع حادثه اگر خطر انفجار یا آتش سوزی وجود ندارد به هیچ عنوان خود اقدام به بیرون کشیدن مصدوم نکنند، ما حوادثی داشته ایم که شهروندان با بیرون کشیدن محبوس از خودرو تصادفی، موجب قطع نخاع فرد شده اند.
وی ادامه داد: نکته دیگر نیز تجمع بی مورد افراد در صحنه تصادف است، گذشته از احتمال وقوع انفجار یا سوانح بعدی که جان تماشاچیان را تهدید می‌کند، حضور شهروندان در مرکز حادثه امکان امدادرسانی فوری را از آتش نشانان می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->