صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پیروزی اویژه صنعت با سرجان در کوارتر طلایی

  • کد خبر: ۹۲۷۳۹
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
آویژه در دوئلی نزدیک، انتقام شکست دور رفت برابر رعد پدافند را گرفت.

بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ تیم بسکتبال آویژه‌صنعت‌پارسا مشهد توانست انتقام شکست دور رفت برابر رعد پدافند هوایی را بگیرد؛ دیداری که عصر روز گذشته در تالار آزادی تهران برگزار شد و نماینده مشهد درحالی‌که کار را در ۲ کوارتر اول بد آغاز کرده بود، در پایان توانست در زمان قانونی برابر حریف چغر و بد‌بدن خود کار را به تساوی بکشاند و همه‌چیز به کوارتر طلایی کشیده شود. شاگردان سرجان ایو‌انوویچ در پایان این نبرد نزدیک، جذاب و تماشایی با نتیجه ۸۷‌بر‌۸۲ بر حریف نظامی خود غلبه کردند تا با این برد جایگاهشان در رتبه چهارم جدول رده‌بندی را در گروه «ب» این مسابقات مستحکم کنند.

۳ باخت و یک کوارتر طلایی

نماینده مشهد در حالی به آوردگاه آزادی رفته بود که انگیزه‌های زیادی برای انتقام‌گرفتن از رعد پدافند داشت. با‌وجود‌این، استرس و فشار انگیزه‌های این انتقام سبب شد تا مشهدی‌ها در کوارتر اول با نتیجه ۲۰‌بر‌۱۸ قافیه را به رعدی‌ها ببازند. کوارتر دوم هم حکایتی تکراری بود و آویژه ۱۷‌بر‌۱۵ بازنده دوئل سخت بود. جالب آنکه مشهدی‌ها از ۴ کوارتر رسمی بازی، کوارتر چهارم را هم ۱۹‌بر‌۱۸ باختند تا عملا بازنده ۳ کوارتر باشند، اما درخشش خیره‌کننده در کوارتر سوم و برد با نتیجه ۲۰‌بر‌۱۵ سبب شد تا همه‌چیز به کوارتر طلایی کشیده شود.

کوارتری برای لوکا

کوارتر طلایی بازی که با برتری ۱۶‌بر‌۱۱ به سود مشهدی‌ها و برد کل بازی همراه بود، کوارتر درخشش لوکا انزوکیچ بود؛ بازیکن صرب‌تباری که به‌یک‌باره بار بازی را برای تیم مشهد کشید و توانست امتیازات خود را هم افزایش دهد. لوکا در این بازی به‌تن‌هایی ۱۸‌امتیاز برای تیم شهر مشهد به دست آورد.

امتیازآور‌های یک نبرد داغ

۳۱‌امتیاز آرش نصیری برای تیم رعد پدافند، این بازیکن را به‌عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی کرد. با‌وجود‌ا‌ین، نوید خواجه‌زاده، ستاره مشهدی آویژه‌صنعت پارسا، نیز با ۲۴‌امتیاز بهترین بازیکن تیمش بود. برایان‌استار با ۵ پاس منجر‌به‌گل و حاتمی‌فر از رعد پدافند با ۴ پاس منجر‌به‌گل بهترین پاسور‌های ۲ تیم در این بازی بودند.

برتری آویژه در پرتاب‌های دوامتیازی

یکی از نکات جالب آماری دیدار دیروز آویژه و رعد پدافند، برتری تیم تهرانی در ۲ بخش پرتاب سه‌امتیازی و پرتاب‌های آزاد بود. تیم رعد در این بازی ۱۰ پرتاب سه‌امتیازی موفق داشت و در مقابل آویژه فقط ۶ پرتاب سه‌امتیازی‌اش به سبد نشست. در پرتاب‌های آزاد هم رعد ۲۴‌امتیاز گرفت و آویژه فقط ۱۷‌امتیاز دشت کرد؛ اما تفاوت بازی را پرتاب‌های دوامتیازی رقم زد، جایی‌که آویژه ۲۶ پرتاب موفق داشت و رعدی‌ها در رساندن پرتاب‌های دوامتیازی به سبد فقط ۱۴‌بار موفق بودند؛ یعنی تقریبا چیزی نصف تیم مشهد!

آویژه در تعقیب مس

نماینده مشهد با این پیروزی ارزشمند توانست در جدول مسابقات پانزده‌امتیازی شود و جایگاه چهارم خود را حفظ کند. این درحالی است که مس رفسنجان با ۱۷‌امتیاز در جایگاه سوم جدول است و به نظر با روند خوبی که تیم مشهد در پیش گرفته است، شاگردان سرجان حالا می‌توانند امیدوار باشند که به رتبه سوم جدول هم برسند. آویژه روز سه‌شنبه در دیداری دشوار برابر صدرنشین گروه، مهرام تهران، به میدان خواهد رفت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.