نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

حضور ۳ تیم مشهدی در لیگ دسته‌یک بسکتبال

  • کد خبر: ۹۲۸۸۷
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
حضور ۳ تیم مشهدی در لیگ دسته‌یک بسکتبال
نگاهی به حضور ۳ تیم مشهدی در لیگ دسته‌یک بسکتبال به بهانه شروع این مسابقات در این مطلب داشته‌ایم.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ حضور یک تیم در لیگ برتر و ۳ تیم در لیگ دسته‌یک بسکتبال آقایان در حالی رقم خورده که به نظر روز‌های روشنی پیش‌روی علاقه‌مندان و فعالان این رشته ورزشی است. بسکتبال در حالی حضور چشمگیری در لیگ دسته‌یک دارد که در رشته هم‌خانواده‌ای، چون والیبال شاهد این ماجرا نیستیم و استان نه‌تن‌ها سه‌سالی است که در لیگ برتر تیم ندارد، بلکه در لیگ دسته‌یک هم با فرار اسپانسر بزرگ سال‌های اخیر، خراسان‌رضوی بی‌تیم مانده است و باید دلخوش رسیدن مسابقات سری‌B لیگ دسته‌یک باشیم. ت

یم‌های آویژه‌صنعت پارسا مشهد، پاسارگاد مشهد و هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی، ۳ تیم حاضر در رقابت‌های لیگ دسته‌یک هستند. پاسارگاد از هفته گذشته وارد رقابت‌ها شده، آویژه از امروز میزبان است و کارش را استارت می‌زند و هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی هم از هفته آینده به رشت سفر می‌کند تا کارش را به‌طوررسمی شروع کند.

لیگ پیچیده دسته‌یک و ۳ نماینده مشهد

رقابت‌های لیگ دسته‌یک بسکتبال امسال با پیچیدگی‌های خاصی همراه است. ۳۲ تیم در منطقه شمال و ۱۶ تیم در منطقه جنوب در قالب گروه‌های چهارتیمی به‌مصاف یکدیگر می‌روند. طبق اعلام فدراسیون بسکتبال در منطقه شمال تیم‌ها در ۸ گروه چهارتیمی سامان یافتند که طی ۲ مرحله رفت‌و‌برگشت در ۲ شهر به‌صورت متمرکز با هم مسابقه می‌دهند. در پایان این مرحله هیچ تیمی حذف نمی‌شود! بلکه تیم‌ها به‌صورت پلکانی دوباره در گروه‌های چهارتیمی گروه‌بندی شده و باز به همان شیوه رفت‌و‌برگشت به میزبانی ۲ شهر متمرکز با هم رقابت می‌کنند. بعد از این مرحله ۲ تیم از هر گروه به دور پلی‌آف می‌روند و سایر مراحل به‌صورت پلی‌آف و حذفی تا فینال ادامه خواهد یافت. نمایندگان مشهد در گروه‌های‌B، D و H این مسابقات قرار گرفتند.

مسئله ویژه آویژه

باشگاه آویژه‌صنعت پارسا مشهد که در لیگ برتر تیم‌داری می‌کند، دو‌سالی است که در لیگ دسته‌یک هم با تیمی جوان و متشکل از بازیکنان بومی حاضر است؛ تیمی که امسال با جذب چند بازیکن خوب خارج از استان به یکی از مدعیان اصلی این تورنمنت بدل شده است. نماینده اول شهر مشهد در لیگ دسته‌یک در گروه‌H با تیم‌های مهرام تهران، خانه بسکتبال شاهرود و خانه بسکتبال بابل هم‌گروه است. رقابت‌های دور رفت این گروه از امروز و به میزبانی تیم مشهدی در خانه بسکتبال برگزار خواهد شد. سرمربیگری تیم آویژه در این تورنمنت را محمد قیاسی برعهده دارد و کاپیتان این تیم نیز شهریار قلی‌نژاد است. سرپرستی تیم آویژه در این دوره از مسابقات با مهدی اسکویی است و فرهاد شریف هم به‌عنوان مدیر تیم انتخاب شده است.

شروع توفانی پاسارگاد پیش از همشهری‌ها

تیم بسکتبال پاسارگاد مشهد که ۲‌سال قبل هم (پیش از کرونایی) در لیگ دسته‌یک حاضر بود، از هفته گذشته وارد رقابت‌های کارزار لیگ دسته‌یک شده است. این تیم در گروه‌B با تیم‌های خانه بسکتبال اسلامشهر، کاله مازندران و دانش‌فراز البرز هم‌گروه است؛ تیمی که در بازی‌های دور رفت هفته گذشته به میزبانی اسلامشهر توانست مقتدرانه همه حریفان را از لب تیغ بگذراند. هدایت تیم پاسارگاد را در این مسابقات فرشاد فراهی به عهده دارد و مجید مشکات کاپیتان آن‌هاست. سرپرست این تیم محمود شفیعی است و رضایی مدیریت آن‌ها را بر‌عهده دارد.

نخبگان جوان در خانه بسکتبال

دیگر‌تیم مشهدی حاضر در رقابت‌های لیگ دسته‌اول بسکتبال کشور، خانه بسکتبال خراسان‌رضوی است؛ تیمی که به‌اذعان سرمربی‌اش تیم نخبگان رده‌های سنی مشهد است، تیمی متشکل از بازیکنان متولد‌۸۴‌و‌۸۵ به اضافه چند بازیکن باتجربه‌تر که البته همان‌ها هم در رده سنی متولدین ۸۰ هستند. خانه بسکتبال خراسان‌رضوی در گروه‌D این مسابقات با سپیدرود رشت، عقاب تهران و کاله تهران هم‌گروه است؛ تنها‌گروه رقابت‌ها که در آن ۲ تیم تهرانی حضور دارند. مسابقات این گروه از هفته آینده و به میزبانی شهر رشت برگزار خواهد شد. سرمربی تیم مشهد جواد جعفری است و کاپیتانی آن‌ها را فرهاد صالحی بر‌عهده دارد. سرپرست تیم احمد یغمایی‌پور و مدیریت بر‌عهده حمید باقرزاده است.

همدلی ویژه برای بازگشت به روز‌های اوج

رئیس هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی درباره حضور ۳ تیم از مشهد در رقابت‌های لیگ دسته‌اول بسکتبال کشور گفت: واقعیت این است که ما سال گذشته ۲ تیم در این مسابقات داشتیم و امسال، هم کمیتمان را افزایش دادیم و با ۳ تیم در این مسابقات حاضر هستیم و هم کیفیت را افزایش دادیم. مجید، ولی پور اظهار کرد: ما امسال بازیکنانمان را درجه‌بندی کردیم و تقریبا بهترین نفرات در تیم آویژه هستند و این تیم مدعی اصلی در این جام خواهد بود. تیم دوم ما پاسارگاد است و تیم سوم هم خانه بسکتبال استان خواهد بود.

وی افزود: بازیکنان خانه بسکتبال بسیار جوان هستند و فقط با نیت بازی در این تورنمنت و کسب تجربه آن‌ها را عازم مسابقات می‌کنیم. هزینه‌های این تیم هم به‌هیچ‌وجه با هیئت نیست و اسپانسر‌های کوچک و رفقا کمک کردند.، ولی پور با اشاره به اهمیت حضور چشمگیر خراسان در لیگ دسته‌اول بسکتبال اذعان کرد: امسال همدلی خوبی در استان ایجاد شده است و من فکر می‌‎کنم این دست‌به‌دست‌هم‌دادن کمک خواهد کرد تا آینده بسکتبال استان روشن باشد.، ولی پور در پایان یادآور شد: امسال سال رفاقت‌ها و همدلی‌هاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->