صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک نماینده بازنشستگان کارگری می‌گوید: اوضاع معیشتی بازنشستگان خوب نیست و برخی تصمیمات بر دغدغه‌های این قشر شریف می‌افزاید.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدرضی فاطمی (رئیس هیات مدیره تعاون اعتبارکارگران بازنشسته شهرستان ری) گفت: معلوم نیست مبنای برخی تصمیم گیری‌ها برای کارگران و بازنشستگان از کجا وبه چه منظور است؟ هرچند این تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسانه درنهایت زمینه‌ی مشکلات بیشتری برای این قشر را فراهم می‌کند.

او افزود: اینکه گفته می‌شود دولت در بودجه ۱۴۰۱ برای پرداخت بدهی‌های خود به تامین اجتماعی اعتباری پیش‌بینی نکرده نگران‌کننده است.

فاطمی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین‌النسلی است و بودجه‌اش حاصل اندوخته‌های ده‌ها هزار کارگر است. وقتی دولت بدهی‌های خود را به تامین اجتماعی پرداخت نمی‌کند مطمئنا صندوق در نتیجه مشکلات مالی به تعهدات خود به بیمه‌شدگان و بازنشستگان دچار مشکل خواهد شد.

وی گفت: طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که می‌تواند گام موثری برای ارتقای زندگی بازنشستگان باشد هنوز به دلیل مشکلات مالی به درستی اجرایی نشده و این درحالی است که سازمان تامین اجتماعی در پرداخت‌ها با مشکل مالی مواجه است.

او در ادامه از بحث واگذاری بانک رفاه کارگری نیز انتقاد کرده و گفت: هیچ نهاد و فردی نمی‌تواند در مسایل داخلی سازمان تامین اجتماعی دخالت کند.

منبع: ایلنا


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.