صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تبِ کتاب

  • کد خبر: ۹۴۲۹
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
اقدامات کتابخانه‌های منطقه برای جذب شهروندان
جلائیان- در تمام کتابخانه‌های منطقه به مناسبت روز کتاب و هفته کتاب‌خوانی برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب شهروندان در جریان است. مسئولان شهرداری منطقه و نهاد کتابخانه‌ها با برگزاری برنامه‌ها و محافل ادبی مختلف در تلاش هستند پای شهروندان را به این مراکز باز کنند. ما نیز در شهرآرامحله به مناسبت این هفته به تعدادی از کتابخانه‌های منطقه رفتیم تا از فعالیت‌های آن‌ها در این هفته گزارشی تهیه کنیم.
کتابخانه شهید مطهری واقع در بوستان شادی خیابان خلج یکی از پررونق‌ترین کتابخانه‌ها در منطقه و حتی شهر است. متحدی، مسئول این کتابخانه، از برنامه‌های اجرا شده و در حال اجرای این کتابخانه در این هفته گفت: هر سال به مناسبت روز کتاب ما برنامه‌های متنوعی در راستای جذب شهروندان مشهدی به‌ویژه محدوده سیدی اجرا می‌کنیم که امسال نیز این برنامه‌ها با قوت بیشتری در حال اجراست.

برنامه‌های متنوع در کتابخانه شهید مطهری
متحدی ادامه داد: اجرای طرح کشوری بخشش دیرکرد کتاب‌هایی که از سوی اعضا به امانت برده شده و در موقع مقرر بازگردانده نشده است، دید و بازدید‌های ما و دانش‌آموزان مقاطع مختلف از جمله برنامه‌های ما در این هفته است.
وی افزود: در این هفته ما به تعدادی از مدارس می‌رویم و ضمن نواختن زنگ کتاب در یکی از مدارس به معرفی کتابخانه می‌پردازیم. دانش‌آموزان مدارس محدوده سیدی نیز به اینجا می‌آیند و ما برنامه‌های خاصی را با هدف علاقه‌مندسازی دانش‌آموزان به فرهنگ مطالعه در نظر داریم. افزون بر این‌ها ما محفلی ادبی را در محل کتابخانه با حضور استادانی از این حوزه داریم که در حضور عموم شهروندان برگزار می‌شود.
متحدی گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که در کشور در این روز برگزار می‌شود، عضوگیری رایگان است که در روز شنبه ۲۵ آبان انجام می‌شود و با اطلاع‌رسانی‌هایی که ما در مدارس و مساجد منطقه انجام دادیم تعداد در خور توجهی به عضویت کتابخانه شهید مطهری درآمدند.

برنامه‌های علاقه‌مندان به کتاب در شهرک طرق
کتابخانه فرزانه جامع در طرق یکی دیگر از کتابخانه‌های فعال در منطقه است. این کتابخانه از سال ۸۲ کار خود را آغاز کرده و اکنون حدود ۲۲ هزار جلد کتاب در قفسه‌های این کتابخانه قرار گرفته است. تعداد اعضای این کتابخانه نیز بالغ بر ۱۶۰۰ نفر هستند که اغلب آن‌ها اهالی شهرک طرق هستند.
ایمان مرتاض، از کتابداران این مرکز، درباره برنامه‌های اجرا شده در این کتابخانه گفت: ما هفته کتاب‌خوانی را با برنامه‌هایی از قبیل ثبت‌نام رایگان و مطالعه گروهی کتاب آغاز کردیم و با برگزاری جشن کتاب و نشست‌های کتاب‌خوانی ادامه دادیم. از روز دوشنبه تا چهارشنبه نیز ما از دانش‌آموزان مدارس شهرک طرق میزبانی می‌کنیم و برای چهارشنبه و پنجشنبه نیز برنامه‌های قصه‌خوانی و ایستگاه سرگرمی را پیش‌بینی کردیم.

اقدامات شهرداری منطقه به مناسبت هفته کتاب
شهرداری منطقه نیز ۳ کتابخانه در محلات ایمان، خلج و محله پروین دارد. ناصر خجسته، رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی منطقه، در گفتگو با شهرآرامحله خبر از اجرای برنامه‌های شهرداری منطقه به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی داد.
وی بیان کرد: اقدامات ما به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی شامل برگزاری نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های منطقه، مسابقات نقاشی با عنوان پیامبر رحمت، قصه‌گویی کودکان در کتابخانه قائم و ایمان، عضوگیری رایگان در طول هفته و تعدادی برنامه مشارکتی نیز با کتابخانه‌های منطقه داریم که نشست کتاب‌خوان به مناسبت هفته وحدت در محل کتابخانه فرزانه جامع و محفل ادبی کتابخانه شهید مطهری از جمله آن‌هاست.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.