صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر محله خود باشید

  • کد خبر: ۹۴۳۲
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
جلسه شورای اجتماعی محله امام رضا(ع) در مسجد برگزار شد
صفائی
دبیر شهرآرا محله
جلسه نیازسنجی محله امام رضا (ع) با حضور اعضای شورای اجتماعی این محله در مسجد حضرت ابوالفضل عباس (ع) برگزار شد.
در ابتدای جلسه احسان کفشکنان، رئیس شورای اجتماعی محله امام رضا (ع)، درباره فعالیت‌های انجام شده در این محله گفت: شورای اجتماعی محلات با هدف رفع مشکلات مردمی تشکیل شده است، اما اغلب نشسته‌ایم تا دیگران مشکلات ما را حل کنند، به طور مثال اگر از خیابانی رد می‌شویم که چاله‌ای در آن وجود دارد کم‌کم به آن عادت می‌کنیم یا از روی چاله یا از کنارش رد می‌شویم.
وی افزود: حس مطالبه‌گری از بین رفته و عادت کرده‌ایم با مشکلات زندگی کنیم.
برای حل مشکلات محله طرح «مدیر محله خود باشیم» برای اولین‌بار در محله امام رضا کلید خورده و از ساکنان محله درخواست می‌کنیم خودشان پای کار بیایند و برای رفع مسائل محله تلاش کنند.
کفشکنان با اشاره به این موضوع که اعضای شورای اجتماعی محلات بازوی اجرایی اهالی محله هستند، بیان کرد: تا زمانی که پویایی در محله نباشد به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم و برای رسیدن به این پویایی ساکنان محله باید خودشان به فکر محله‌شان باشند. باید مشکلاتمان را خودمان بررسی کنیم و متناسب با آن از سازمان‌های مربوطه پیگیر باشیم.

سهم فعالیت‌های فرهنگی چقدر است
حجت‌الاسلام حسن‌زاده، امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل عباس (ع)، هم گفت: مساجد محور فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی هستند. دستگاه‌های فرهنگی‌تبلیغی و نهاد‌هایی که می‌توانند در مسائل اجتماعی فعالیت کنند، نباید از اثرگذاری مساجد غافل شوند.
وی ادامه داد: ما از شورای اجتماعی محلات توقع داریم ببینند سهم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از بودجه شهر چقدر است و براساس آن برای مردم و با مشورت مردم برنامه‌ریزی کنید. در واقع مطالبه‌گر تقاضا‌های مردم باشید.
حجت‌الاسلام حسن‌زاده یادآور شد: فراموش نکنیم عزت و شرف ما در گرو شهداست. شورای اجتماعی محلات باید به موضوع شهدا هم بپردازد. نسل سوم و چهارمی که شهدا را ندیده‌اند، با قصه شهدا آشنا شوند.
وی افزود: از مشکلات محله می‌توان به کمبود فضای سبز و امکانات ورزشی اشاره کرد. ما باید فضای ورزشی را برای کودکان، نوجوانان و جوانان فراهم کنیم.
در گذشته در اداره مخابرات فضایی برای بازی کودکان بود که ساکنان هم از آن استفاده می‌کردند، اما مدتی است که اجازه نمی‌دهند مردم محله از امکاناتشان استفاده کنند. کتابخانه هم دیگر نیاز مردم محله است که مساجد در حد بضاعتشان آن را برپا می‌کنند، اما نیاز داریم با حمایت مسئولان این کتابخانه‌ها پربارتر شود تا جوانان بتوانند از آن استفاده کنند.

کارهایتان را اطلاع‌رسانی کنید
احمدیان از یکی از نمازگزاران این مسجد که مهمان شورا بود نیز گفت: بیشتر ساکنان محل با شورای اجتماعی محلات آشنایی ندارند.‌ای کاش برنامه‌ها و فراخوانی درباره شورای اجتماعی محلات داشته باشید و با ارسال پیامک فعالیت‌های شورای اجتماعی محلات را به ساکنان اطلاع‌رسانی کنید.
وی با اشاره به مشکلات محله توضیح داد: پارک خودرو در پیاده‌رو خیابان‌های خرمشهر و بهار از مشکلات ساکنان است، اما برخوردی با آن نمی‌شود. اداره راهنمایی‌ورانندگی می‌گوید سدمعبر است و مربوط به ما نمی‌شود و شهرداری می‌گوید قانونی برای رفع این مشکل نداریم.
احمدیان با اشاره به این موضوع که با توجه به نبود فضای سبز در محله امام رضا، ساکنان از فضای میدان امام خمینی استفاده می‌کنند، ادامه داد: از شورای اجتماعی محلات درخواست داریم پیگیری‌های لازم را درباره استفاده اهالی از امکانات مخابرات انجام دهند. رفتن به میدان امام خمینی برای مردم خطرناک و امکان تصادف زیاد است.
حجت‌الاسلام حیدری نیز با اشاره به کمبود فضای سبز در این محله گفت: درختان زیادی در کوچه‌ها کاشته شده، اما به‌دلیل کم آبی خشک می‌شود. شهرداری فقط خیابان‌های اصلی را آبیاری می‌کند و کوچه‌ها با خود شهروندان است.
مردم هم به‌دلیل هزینه‌ها درختان را آب نمی‌دهند.

راه‌حلی برای فشار کم آب
حسن‌زاده یکی دیگر از شهروندان محله امام رضا نیز در این جمع گفت: تنها پارک کودک نزدیک ما در بولوار جمهوری است.
ما باید از حداقل‌هایی که داریم استفاده کنیم. به طور مثال در فضا‌های میدان ۱۵ خرداد می‌توانیم وسایل بازی برای کودکان نصب کنیم. همچنین در فصل تابستان به‌خاطر پمپ‌های غیرمجازی هتل‌ها فشار آب کم می‌شود و گاهی آب برخی منازل قطع است. بار‌ها به سازمان آب و فاضلاب مراجعه کرده‌ایم، اما مشکل حل نشده و همچنان باقی است برای رفع این موضوع هم باید چاره‌ای اندیشید.
رئیس شورای اجتماعی محله امام رضا پس از صحبت‌های مردم بیان کرد: در حال حاضر پروژه محله ما در حال اجراست و تسهیلگرانی بین مردم می‌آیند تا درباره مشکلاتشان پیگیر باشند و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنند.
همچنین از اهالی می‌خواهیم مشکلاتشان را مطرح کنند و اعضای شورای اجتماعی محلات به همراه مسئولان مربوطه در همان نقاط مشکل‌دار جمع شوند و نکات را بررسی کنند تا به نتیجه مطلوب برسند.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.