صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گردشگر سلامت در مشهد؛ از دیروز تا آینده

  • کد خبر: ۹۷۵۱۶
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
یکی از شاخه‌های مهم صنعت گردشگری، حوزه سلامت به‌ویژه گردشگری درمان است که متقاضیان آن حاضرند برای دریافت این خدمات، مرز‌های بین‌المللی را بپیمایند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ گردشگری یکی از صنایع بزرگ جهان است که درآمد ارزی حاصل از آن در کشور‌های متعددی توانسته است جایگزین صادرات مواد اولیه خام شود. از‌این‌رو پیش‌بینی شده بود تا سال ۲۰۲۰ صنعت گردشگری به سودآورترین صنعت جهان تبدیل شود. یکی از شاخه‌های مهم این صنعت، گردشگری سلامت به‌ویژه گردشگری درمان است که متقاضیان آن حاضرند برای دریافت این خدمات، مرز‌های بین‌المللی را بپیمایند.

حجم گردشگری سلامت جهان در سال ۲۰۱۷ با رشد ۶.۵‌درصدی به ۶۴۰ میلیارد دلار رسید که پیش‌بینی می‌شد این رقم در سال ۲۰۲۲ به عدد ۹۱۹‌میلیارد دلار برسد. در‌این میان پدیده گردشگری درمانی شکلی پر‌اهمیت و با‌منفعت به خود گرفته و سهم یش از صدمیلیارد‌دلاری را در جهان به خود اختصاص داده است.

متأسفانه تاکنون سهم کشور ما از گردشگری درمانی حدود ۳۰۰‌هزار نفر با درآمدی کمتر از یک‌میلیارد دلار بوده است، در‌صورتی‌که طبق برنامه‌های توسعه در افق ۱۴۰۰، ایران باید بتواند هر سال ۵۵۰‌هزار گردشگر درمانی جذب کند و از این راه ۱۴۰ تا ۱۸۰‌هزار شغل پدید آورد و درآمدی بیش از دومیلیارد دلار کسب کند.

بر اساس سند چشم‌انداز بیست‌ساله، ایران باید تا سال ۱۴۰۴ در زمینه گردشگری در منطقه به رتبه برتر برسد؛ یعنی بیست‌میلیون گردشگر بین‌المللی ورودی و ۱۵‌میلیارد دلار درآمد ارزی داشته باشد. حال وضعیت مشهد در صنعت گردشگری درمانی را بررسی می‌کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.