آب هویج را با این گیاه ترکیب کنید خاصیتش چند برابر می‌شود  بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۵ درصد افزایش حقوق هم نمی‌توانند زندگی کنند جایگزین‌های مفید و جادویی شکر | با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید پنج راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد | اگر سابقه ابتلا به آلرژی‌های بهاری را دارید، این مطلب را بخوانید آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعرفه‌های ابلاغی وزارت بهداشت برای تمامی پزشکان لازم الاجراست واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در ماه‌های اردیبهشت و خرداد در مشهد اجرا می‌شود زلزله‌های شدید، تایوان را لرزاندند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آتش‌سوزی مهیب در کرمان مهار شد آغاز موج‌های بارشی جدید | وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید از زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصادف عجیب ۳ دستگاه خودرو در جاده یاسوج - اصفهان + فیلم درگیری دو دوست صمیمی، جان یک نفر را گرفت موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله، کودک ۶ ساله را به کام مرگ کشاند + عکس احترام به انسان در معماری ایرانی امسال ۷۳ درصد زائران خراسانی حج تمتع بیش‌از ۵۰ سال دارند آغاز اعزام زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد از امروز (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس بیمارستان منتصریه: انجام ۳۵ مورد پیوند عضو در حوزه گردشگری خارجی در مشهد

  • کد خبر: ۱۵۳۶۹۰
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
رئیس بیمارستان منتصریه: انجام ۳۵ مورد پیوند عضو در حوزه گردشگری خارجی در مشهد
رئیس بیمارستان پیوند اعضا منتصریه گفت: در حوزه گردشگری خارجی ۳۵ مورد پیوند از کشورهای همسایه عمدتا از عراق، افغانستان و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس انجام شده که در مشهد بی‌سابقه بوده و دنبال این هستیم که در سال آینده آن را توسعه دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن علی‌اکبریان امروز، ۱۵ اسفند ماه، در نشست خبری آخرین دستاورد‌های دانشگاه در حوزه پیوند اعضا که در بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضای منتصریه برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم تمام مشکلات در کشور سال ۱۴۰۱ به لحاظ پیوند اعضا شاهد توسعه فعالیت‌های مرتبط با پیوند اعضا بودیم و در اکثر بخش‌ها پیشرفت داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه ۱۲۳ مورد مرگ مغزی داشتیم که به اهدای عضو رضایت دادند و به مرحله اهدا رسیده است. ۷۴ مورد پیوند کلیه از مرگ‌های مغزی و ۳۵ مورد از اهداکننده زنده بوده که نسبت به سال قبل رشد خوبی داشته است.

علی‌اکبریان گفت: در حوزه گردشگری خارجی ۳۵ مورد پیوند از کشور‌های همسایه عمدتا از عراق، افغانستان و برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس انجام شده که در مشهد بی‌سابقه بوده و دنبال این هستیم که در سال آینده آن را توسعه دهیم. ۲ مورد پیوند کبد از افغانستان و عراق داشتیم که از هموطن خودشان انجام شد. ۳ مورد پیوند همزمان کلیه و پانکراس، یک مورد پیوند همزمان کبد و کلیه و یک مورد نیز پیوند همزمان کبد و پانکراس بوده است.

رئیس بیمارستان پیوند اعضا منتصریه افزود: پیوند گردشگران حتما باید از هموطن خودشان انجام شود. در حوزه گردشگری سلامت اتفاقات خوبی افتاد. واحد گردشگری سلامت را تاسیس کردیم که برای افراد نیازمند دریافت عضو از کشور‌های دیگر تسهیلات خوبی داده می‌شود.

وی بیان کرد: امسال ۲۵ مورد کبد به شیراز ارسال و پیوند انجام شد. برخی بافت‌ها و اعضایی که در این مرکز به مرحله اهدا رسیده بود برداشت و برای پیوند به بقیه مراکز ارسال شد از جمله ۷ مورد قلب و برداشت پوست و ۲۳۴ مورد قرنیه بود.

علی‌اکبریان با بیان اینکه سال گذشته بازدید تولیت آستان قدس رضوی از بیمارستان را داشتیم، عنوان کرد: تولیت کمک کردند یک دستگاه آمبولانس به مبلغ ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خریداری و چند روز قبل تحویل شد که در مرحله پلاک‌گذاری است. از محل موقوفات مربوط به این ملک، یک دستگاه سونوگرافی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تهیه شده است. سایر موارد به مبلغ ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حال تهیه است.

رئیس بیمارستان پیوند اعضا منتصریه ادامه داد: ما دو شورای مشارکت یا خیریه داریم که شورای مشارکت‌های مردمی و انجمن مهر رضوی است که در حوزه‌های مختلف از جمله در حمایت از خانواده‌های مرگ مغزی که بی‌سرپرست هستند یا مشکل مالی دارند و همچنین حمایت از بیمارانی که پیوند می‌شوند و بعد از پیوند نیاز به کمک دارند، فعالیت می‌کنند. شورای مشارکت‌های مردمی بیمارستان در آخرین جلسه که ۲ روز قبل برگزار شد ۲۰۰ میلیون تومان برای باقی دستگاه سونوگرافی تامین کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه‌های علمی سال گذشته کنگره کشوری پیوند را برگزار کردیم، عنوان کرد: تغییر و تحولات ساختمانی در بیمارستان انجام شده و توسعه فضای بستری را نیز در برنامه کاری داریم که سال آینده انجام خواهد شد.

علی‌اکبریان گفت: بیماران در لیست دریافت عضو در پیوند‌ها و گروه‌های خونی مختلف، متفاوت هستند. بالغ بر ۵۰ نفر در لیست ما فعال و آماده دریافت هستند. زمان انتظار نیز در پیوند‌ها و افراد مختلف از ۲ روز در یک پیوند کبد اورژانس تا ۳ سال در پیوند کلیه غیر اورژانس متفاوت است. پیوند کلیه به این دلیل که درمان جایگزین دارد، زمان انتظار آن ممکن است بین ۲ تا ۳ سال باشد.

رئیس بیمارستان پیوند اعضا منتصریه با اشاره به اینکه ما دو نوع پیوند داریم که هزینه پیوند کلیه تحت پوشش بیمه بوده و هزینه پیوند کبد و مغز استخوان توسط وزارتخانه انجام می‌‎شود، تصریح کرد: حداقل انتظار ما در زمینه پرداخت مستقیم وزارتخانه این است که به موقع انجام شود. در سال ۱۴۰۱ ریالی از طرف وزارتخانه بابت پیوند کبد و اهدای عضو پرداخت نشده است. بیمه‌ها همیشه معوق دارند، اما از وزارتخانه جلوتر هستند. بیمه تامین اجتماعی و نیور‌های مسلح تا مهرماه و بیمه سلامت تا آبان ماه معوقات خود را پرداخت کرده‌اند.

وی در خصوص تامین دارو‌های بیماران خاطرنشان کرد: تامین دارو‌های پیوندی مانند سایر دارو‌ها بدون مشکل نیست. تلاش می‌کنیم تا بیماران بدون دارو نمانند، اما مشکل همواره وجود داشته و در سال‌های اخیر نیز بیماران با مشکل مواجه هستند.

علی‌اکبریان گفت: از سال جاری مجوز گرفتیم تا افرادی که تمایل دارند خدمات ویژه یا VIP دریافت کنند. بابت ارایه خدمات ویژه در پیوند کبد و کلیه تغییری در نوبت ایجاد نمی‌شود و تنها برای دریافت این خدمات مبالغی را پرداخت می‌کنند.

رئیس بیمارستان پیوند اعضا منتصریه در خصوص کلاهبرداری در زمینه پیوند اعضا بیان کرد: اخبار جعلی در زمینه پیوند اعضا زیاد است. پیوند در بیمارستان‌های خصوصی ممنوع بوده و تنها بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود.

در ادامه محمد پوران‌باقر، مدیر بیمارستان پیوند اعضا منتصریه اظهار کرد: با توجه به نیازسنجی و اولویت‌بندی این موضوع را مشاهده کردیم که بیماران در کلینیک‌های فوق تخصصی در نوبت بیشتری قرار می‌گیرند به همین دلیل با جانمایی‌هایی که شده توانستیم فضا‌های قبلی را به حدود ۹۰ متر مربع یعنی ۲ برابر قبل توسعه دهیم و فضا‌ها از ۲ به ۵ کلینیک افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: با توجه به مراجعه گردشگران برای پیوند اعضا بخش VIP را در اولویت قرار دادیم که هزینه آن یک تا ۱.۵ میلیارد تومان است، این بخش جانمایی شده است. با توجه به آموزشی بودن بیمارستان، فضای سالن آموزشی فعلی را به ۱۲۰ متر گسترش خواهیم داد و سالن مناسب‌تری احداث خواهد شد. یکی از مواردی که بیمارستان نیاز داشت لندری بود که ۲ تا ۳ میلیارد تومان هزینه برای احداث نیاز دارد. این موارد در ماه‌های آینده انجام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->